پرداخت اجاره ساختمان اداره‌های دولتی توسط شهرداری غیرقانونی است

مدیر کل بازرسی استانداری البرز گفت: پرداخت اجاره ساختمان اداره‌های دولتی توسط شهرداری غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد علی‌آبادی فراهانی در جلسه شورای اداری شهرستان فردیس که امروز، دوشنبه هفتم آذر، در سالن ایثار منطقه یک شهرداری فردیس برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: فردیس شهرستانی پرچالش و دارای محدودیت است. حوزه‌های قضایی در این شهرستان بسیار هماهنگ و منسجم به وظایف خود عمل می‌کنند که این مهم شایسته تقدیر است.

وی در ادامه افزود: اداره‌ها مباحث خود را به‌طور مستقیم با اداره کل بازرسی مکاتبه کنند تا بررسی شود.

مدیر کل بازرسی استانداری البرز با اشاره به اینکه وجود نماینده راه و شهرستان در شهرستان فردیس ضروری است، گفت: پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد.

مردم از عملکرد حوزه‌های اجرایی و اداری ناراضی هستند

وی پاس‌کاری اداره‌ها با هم را یک ضعف جدی اعلام کرد و گفت: نباید بگذاریم جوانانمان جذب دشمنان شوند. مردم از حوزه اداری و اجرایی ناراضی هستند. لازم است اصلاح ساختار در ارگان‌ها انجام شود.

علی‌آبادی فراهانی با بیان اینکه رعایت حقوق عامه از مهم‌ترین موضوعات است، خاطرنشان کرد: همه مدیران باید بسیجی‌وار تلاش کنند تا عقب‌افتادگی‌ها جبران شود.

وی با بیان اینکه شهرستان فردیس نیازمند عزم جدی مدیران کل اداره‌ها در استان است که نسبت به دستگاه‌های اجرایی خود در شهرستان اهتمام داشته باشند، گفت: به گفته آقای فرماندار ۸۰ درصد اداره‌های فردیس استیجاری هستند که این آماری بسیار بد است.

مدیر کل بازرسی استانداری البرز با اشاره به ارائه گزارش از سوی مدیران شهرستان در این جلسه، افزود: امیدواریم پس از بررسی، پیگیری و اقدامات لازم، شاهد رفع مشکلات باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری در چارچوب آیین‌نامه‌ها و قانون می‌تواند اقدام کند، عنوان کرد: اینکه اجاره ساختمان دستگاه‌های دولتی توسط شهرداری پرداخت شود، قانونی نیست. شهرداری فقط می‌تواند مساعدتی آن‌هم به‌طور موقت در این حوزه‌ها داشته باشد.

فراهانی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی باید متولی اول صاحب مکان شده اداره‌ها باشد، تصریح کرد: بعضی اداره‌ها نمودار سازمانی کاملی ندارند. هر اداره باید امکاناتی در شهرستان داشته باشد تا پاسخگوی مردم باشد. امروز رفع مشکلات مردم جزو واجبات است.

وی با بیان اینکه فردیس مظلوم‌ترین شهرستان در کشور است، عنوان کرد: این شهرستان مشکلاتی اساسی دارد. بودجه استان محدود است و مشکل اصلی ما این است که از اول بودجه استان را کوچک دیدند. احیای زیرساخت‌ها لازمه تحول در فردیس است.

کد خبر 622950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.