ضرورت تقویت کارکرد اجتماعی هیئت‌های مذهبی

سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور گفت: تقویت کارکرد اجتماعی هیئت‌ها علاوه بر کارکرد مذهبی و تقویت اعتقادات مذهبی، ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه شریفی‌دوست امروز، دوشنبه هفتم آذر، در نشست آنلاین با مدیر کل و اعضای شورای اداری بهزیستی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت زیاد هیئت‌های مذهبی در راستای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی، اظهار کرد: تقویت کارکرد اجتماعی هیئت‌ها علاوه بر کارکرد مذهبی و تقویت اعتقادات مذهبی، ضروری است.

وی افزود: هدف از تشکیل هیئت‌های اجتماعی، انجام خدمات داوطلبانه و مردمی و توانمندسازی جامعه هدف است که لازمه شروع کار، تشکیل دست‌کم یک هیئت اجتماعی در هر شهرستان بوده است و بهزیستی در این میان، نقش تسهیل‌گر و بسترساز را ایفا خواهد کرد.

سرپرست دفتر فرهنگی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: این هیئت‌ها با مدیریت خود افراد جامعه هدف بهزیستی اداره می‌شود و فعالیت آنها از صرف مسائل فرهنگی به حوزه‌های اجتماعی، آموزشی و توانمندسازی تسری می‌یابد.

علی نصیری، مدیر کل بهزیستی استان چهارمحال‌ و بختیاری، نیز در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج گفت: هرجا جایگاه معنویت پررنگ بوده است، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش داشته و افراد سلامت روان بیشتری داشتند.

وی با اشاره به ظرفیت زیاد هیئت‌ها افزود: مساجد به‌عنوان پایگاه‌های مردمی که می‌توانند در تمام موارد ساری و جاری باشند، نقش بسزایی در دستگیری از افراد نیازمند به‌ویژه جامعه هدف بهزیستی دارند و سازمان بهزیستی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های مردمی هیئت، در راستای توانمندسازی جامعه هدف گام بردارد.

به گزارش ایمنا، این نشست به‌صورت آنلاین با حضور مدیر کل، اعضای شورای اداری و کارشناسان شهرستان‌های بهزیستی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

کد خبر 622947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.