پژوهش هدف‌مند جامعه را توانمندتر می‌کند

سرپرست معاونت علمی دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان گفت: درصورتی که پژوهش هدفمند، به‌صورت مستمر و در راستای رفع مشکلات جامعه انجام شود همچنین خلاقیت و نوآوری به همراه داشته باشد تجاری سازی علم را به منصه ظهور خواهد گذاشت.

حمیدرضا عکافی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر نقش پژوهش در توسعه جوامع اظهار کرد: پژوهش در صورتی می‌تواند اشتغال ایجاد کرده و فضای کسب‌وکار را بهبود بخشد که محور ارتباطی صنعت و دانشگاه باشد.

وی در ادامه پژوهش هدفمند و مستمر را لازمه تجاری‌سازی علم خواند و تصریح کرد: درصورتی که پژوهش هدفمند، به‌صورت مستمر و در راستای رفع مشکلات جامعه انجام شود همچنین خلاقیت و نوآوری به همراه داشته باشد تجاری سازی علم را به منصه ظهور خواهد گذاشت.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان به لزوم توانمند سازی حوزه پژوهش در کشور اشاره کرد و افزود: در صورتی که حوزه پژوهش پشتیبانی شود مانند یک داروی تقویتی تمامی شاخ و برگ‌های رشد نیافته یا تضعیف شده جامعه را بازسازی کرده و منفعتی همه گیر خواهد داشت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه توسعه مهارت‌های دانش‌بنیان باعث تولید و توسعه علم شده است؛ ایجاد اشتغال را رونق می‌بخشد و در ادامه باعث تولید سرمایه می‌شود؛ در نتیجه ارتقای مهارت‌های دانش بنیان باعث خواهد شد ایران سهم زیادی در بازارهای ملی و بین‌المللی داشته باشد.

سرپرست معاونت علمی دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان تصریح کرد: فضاهای فعالیتی متعددی برای دانشجویان در محیط این مرکز علمی وجود دارد از جمله انجمن‌های علمی، باشگاه پژوهشگران جوان، مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی و غیره که هرکدام از این مراکز در صورت برخورداری از بودجه‌های مالی و سرمایه‌های انسانی پشتیبان (اساتید دانشگاه) باعث بهبود فضای پژوهش می‌شود ولی متاسفانه این روزها شرایط خوبی برای این مراکز وجود ندارد و دانشجویان در حسرت تحقیقات گذر زمان می‌کنند.

وی در رابطه اتفاقات اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان گفت: ارتباط مستمر و دوستانه هیئت‌رئیسه در محیط دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان با دانشجویان وجود دارد؛ اساتید مشاور فرهنگی و مراکز مشاوره دانشگاه با دانشجویان ارتباط مستقیم و مستمری دارند. در مواجهه با اتفاقات اخیر همکاران ضمن محافظت از دانشجویان در محیط دانشگاه، آنها را دعوت به مذاکره و هم‌صحبتی در محیطی امن و دور از هیجانات خام جوانی کردند.

سرپرست معاونت علمی دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان در پایان اضافه کرد: تمام اتاق‌های هیئت رئیسه و دفاتر اساتید بسترهای شنیدن صدای دانشجویان بوده و خواهد بود. البته در این بستر باید اعتماد ایجاد کرد، خواسته‌های دانشجویان را با صبوری شنید.

کد خبر 622945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.