ساخت غسالخانه از موارد مصرف زکات است

رئیس امور اجرایی زکات استان چهارمحال و بختیاری گفت: کمک به احداث مساجد، حوزه علمیه و ساخت غسالخانه در سطح استان از دیگر موارد مصرف زکات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صفری امروز دوشنبه هفتم آذر، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه زکات دریافتی برای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات به آن‌ها مصرف می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، مردم استان ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب زکات واجب، زکات مستحب و زکات فطریه و کفارات به کمیته امداد استان پرداخت کردند.

وی ادامه داد: تأمین جهیزیه، پرداخت هزینه‌های درمانی نیازمندان، تأمین هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، احداث مسکن و تأمین بسته‌های معیشتی ازجمله موارد مصرف زکات است. کمک به احداث مساجد، حوزه علمیه و ساخت غسالخانه در سطح استان از دیگر موارد مصرف زکات است.

رئیس امور اجرایی زکات استان با اشاره به برگزاری جشنواره زکات در استان اضافه کرد: دی‌ماه امسال جشنواره زکات با هدف هم‌اندیشی پیرامون ترویج فرهنگ پرداخت زکات، بیان مسائل فقهی پیرامون این دستور الهی و بهره‌مندی از تجربیات مؤدیان و مبلّغان زکات برگزار می‌شود.

وی تکریم از مؤثرترین فعالان این حوزه را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره زکات در استان عنوان کرد و گفت: ائمه جمعه، مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشوری و استانی، مؤدیان، عاملان و مبلّغان افتخاری زکات در این جشنواره حضور دارند.

صفری ادامه داد: اداره‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان و همچنین شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 622935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.