ذخیره گروه‌های خونی O مثبت، O منفی و AB منفی مطلوب نیست

سرپرست روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه ذخیره گروه‌های خونی O مثبت، O منفی و AB منفی به حدود سه روز رسیده است، گفت: وضعیت این سه گروه خونی مطلوب نیست و در خواست داریم شهروندان با مراجعه به مراکز انتقال خون به رفع کمبود ذخیره خونی کمک کنند.

فرشته آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت ذخیره خون استان اصفهان، اظهار کرد: ذخیره خون استان در حال حاضر برابر با ۵.۷ روز و بیانگر نیاز به اهدای خون برای رسیدن ذخیره خون استان به وضعیت مطلوب هفت روز است.

وی افزود: ۱۴ هزار و ۹۴۰ نفر طی آبان‌ماه برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده بودند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۵۲ نفر موفق به اهدای خون شدند. با توجه به این آمار، درصد اهدای خون مستمر برابر با ۶۴.۶ درصد و اهدای خون بانوان برابر با ۲.۸۵ درصد است.

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: آقایان چهار بار در سال و بانوان سه بار در سال توان اهدای خون دارند و فرهنگ‌سازی در راستای تقویت و افزایش میزان اهدای خون بانوان باید در دستور کار قرار گیرد، همچنین تعداد مراجعات برای اهدای خون طی دو ماهه مرداد و شهریور برابر ۳۱ هزار و ۳۶۶ نفر و در مهر و آبان برابر ۲۸ هزار و ۴۱۳ نفر بوده که بیانگر کاهش ۲۸۰۵ مراجع اهدا کننده خون است.

وی با بیان اینکه ذخیره گروه‌های خونی O مثبت، O منفی و AB منفی به حدود سه روز رسیده است، اضافه کرد: وضعیت این سه گروه خونی مطلوب نیست و در خواست داریم شهروندان با مراجعه به مراکز انتقال خون به رفع کمبود ذخیره خونی کمک کنند.

کد خبر 622915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.