رفع مشکل آب آشامیدنی مطالبه مردم روستاهای دهستان مشایخ است

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: احداث جاده، اجرای خطوط شبکه برق و گاز، ساخت مدرسه و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، رفع مشکل آب آشامیدنی و اصلاح شبکه‌های آب‌رسانی از مهم‌ترین مطالبات مردم روستا دهستان مشایخ از توابع شهرستان کیار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن میری امروز _دوشنبه هفتم آذرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن جاده شهرکرد به شلمزار و بالا بودن آمار مرگ‌ومیر در این محور، تکمیل طرح چهار خطه شهرکرد - شلمزار جز اولویت مطالبات شهرستان کیار است.

وی با اشاره به اینکه متولی فرهنگ در استان مشخص نیست، افزود: هیچ نظارتی بر حسینیه‌ها وجود ندارد و انجام امور فرهنگی در شهرها و روستاها ابتر مانده است.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: احداث جاده، اجرای خطوط شبکه برق و گاز، ساخت مدرسه و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، رفع مشکل آب آشامیدنی و اصلاح شبکه‌های آب‌رسانی از مهم‌ترین مطالبات مردم روستای دهستان مشایخ از توابع شهرستان کیار است.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات در حوزه بهداشتی به ویژه در روستاها واگذاری موارد مربوط به تزریقات به بخش خصوصی است که نظارت در این زمینه اندک است.

میری گفت: در یک روستای دو هزار نفری قرار است دو زمان دو ساعته در هفته، پزشک حضور یابد شاید این پزشک توانمند باشد، اما راحت‌تر این است که در همان محل حضور داشته باشد نه اینکه محل اقامت وی فاصله داشته باشد، زیرا گاهی اهالی یک روستای دو هزار نفری باید نیم‌ساعت مسافت را طی کنند تا از پزشک بهره‌مند شوند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان، تصریح کرد: بهره‌برداری فیبرنوری در ناغان واقع در دهستان مشایخ، دریافت نکردن تلفن ثابت در شهر دستنا به علت نبودن پورت خالی و همچنین دریافت هزینه کابل از مردم و عدم آنتن‌دهی موبایل و اینترنت در روستاهای زوردگان، حاجی‌آباد، قلعه ممکا و جعفرآباد شهرستان کیار نیز از دیگر مشکلات است.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این جمله که «مرکز مخابرات یک منطقه پورت خالی ندارد»، جمله‌ای است که شهروندان هنگام خرید خط تلفن یا سرویس پرسرعت ADSL از شرکت‌هایی که خدمات اینترنتی و مخابراتی ارائه می‌دهند، شنیدند و برای دریافت آن باید مدت‌ها در انتظار بمانند، گویا قرار نیست پورتی خالی شود تا مردم بتوانند سرویس مورد نظر خود را خریداری کنند.

کد خبر 622913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.