پروژه‌های عمرانی در برنامه چهارم شهرداری مورد توجه قرار گیرد

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه ویژه به پروژه‌های عمران شهری در برنامه چهارم شهرداری این کلان‌شهر و پیاده‌سازی برنامه‌های مورد نیاز در این حوزه مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد آقامیری امروز _دوشنبه هفتم آذرماه_ در جلسه تخصصی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با حضور اعضای این کمیسیون با موضوع بررسی لایحه برنامه چهارم شهرداری تهران در حوزه مأموریت‌های فنی و عمرانی برگزار شد، اظهار کرد: توجه ویژه به پروژه‌های عمران شهری در برنامه چهارم شهرداری تهران و پیاده‌سازی برنامه‌های مورد نیاز در این حوزه مورد تاکید است.

علی‌اصغر قائمی، عضو دیگر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه گفت: برنامه‌های شهرداری تهران قبل از ارائه به شورای اسلامی شهر باید در کمیته‌های داخلی شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گیرد و به موازات تکمیل پروژه‌های عمرانی طبق برنامه، موضوع هوشمندسازی پروژه‌های شهری نیز باید مورد توجه باشد.

عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این جلسه با اشاره به چشم‌اندازها و اهداف راهبردی لایحه برنامه چهارم در این حوزه، تصریح کرد: تهران در حال حاضر، ۴۳۷ تقاطع غیرهمسطح و ۶۰۸ کیلومتر بزرگراه دارد که ساخت ۸۵ تقاطع جدید غیرهمسطح و ۲۵.۵ کیلومتر بزرگراه جدید نیز در برنامه چهارم پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی ۱۰ ساله تهران در اجرای آسفالت گفت: سالانه باید یک‌ونیم میلیون تُن آسفالت در این کلان‌شهر پخش شود، در دوره جدید مدیریت شهری، ۴۰۰ کیلومتر از معابر پایتخت با عرض ۱۱.۵ متر معادل فاصله تهران تا اصفهان، آسفالت شده است.

معاون شهردار تهران در خصوص اینکه طول شبکه اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران، ۵۳۴ کیلومتر است، در صورتی که این کلان‌شهر به ۷۰۰ کیلومتر شبکه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: پایتخت دارای ۷۵۳ دهانه پل است که ۶۶ دهنه آن نیازمند مقاوم‌سازی است.

کد خبر 622882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.