طرح تشکیل شهرداری بافت تاریخی خرم‌آباد به کجا رسید؟

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد آخرین وضعیت طرح تشکیل بافت تاریخی این شهر را تشریح کرد.

یونس امرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با ابراز گلایه از سرنوشت نامعلوم طرح تشکیل شهرداری بافت تاریخی خرم‌آباد، اظهار کرد: برای مرمت و بازسازی بافت تاریخی این شهر تاکنون اقدام خاصی انجام نشده است و شهروندان از شرایط فعلی این بافت گلایه دارند.

وی با بیان اینکه باید این موضوع بررسی شود که شهرداری و میراث چه نظارتی بر نحوه مرمت و بازسازی بافت تاریخی خرم‌آباد دارد، تصریح کرد: باید دید شهرداری بافت تاریخی چه نفعی برای شهر دارد، چراکه مهمترین وظیفه آن خدمات‌دهی مطلوب به ساکنان است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر خرم آباد تاکید کرد: احیا و مرمت بافت تاریخی به عهده مراجع دیگری است، اما تشکیل شهرداری بافت تاریخی بعد از احداث و مرمت ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه می‌توانیم همانند شهرهای دیگر در خرم‌آباد نیز شهرداری بافت تاریخی داشته باشیم، گفت: جدا از مباحث تاریخی و فرهنگی، بعضی مناطق حاشیه شهر ظرفیت‌های خوبی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. به‌عنوان مثال کوی علی‌آباد به عنوان پیشانی شهر یک ظرفیت طبیعی است که می‌تواند سیمای خوبی برای شهر داشته باشد.

امرایی اظهار کرد: در خرم‌آباد آثار تاریخی و فرهنگی زیادی از جمله قلعه فلک‌الافلاک وجود دارد که اگر به صورت کامل آزادسازی شود با استفاده بهینه از آن علاوه بر رونق شهری در بحث درآمدی، می‌تواند اتفاق‌های خوبی را برای شهرداری و میراث فرهنگی رقم بزند.

کد خبر 622848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.