دیدارهای گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در هفته دوم جام

پیکارهای امروز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با دو دیدار از گروه G پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _دوشنبه هفتم آذرماه_ از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران، پیکارهای هفته دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با چهار دیدار پیگیری می‌شود. از گروه G تیم‌های کامرون- صربستان و برزیل- سوئیس وارد مستطیل سبز می‌شوند.

کامرون-صربستان ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه الجنوب دوحه‌

دیدارهای گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در هفته دوم جام

تیم ملی کامرون

تیم ملی کامرون زیر نظر کنفدراسیون فوتبال این کشور فعالیت می‌کند و موفق‌ترین تیم ملی آفریقای جنوبی شناخته می‌شود. کامرون تنها تیم ملی آفریقای جنوبی است که توانسته ۸ بار به جام‌جهانی صعود کند، همچنین در سال ۱۹۹۰ به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

این تیم ۵ بار در جام ملت‌های آفریقا قهرمان شد، آن‌ها توانسته‌اند در المپیک ۲۰۰۰ به مقام قهرمانی برسند و در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۳ نیز مقام نایب‌قهرمانی را کسب کنند. این تیم در پلی‌آف بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ توانست با نتیجه ۲-۱ الجزایر را شکست دهد و به دوره بعدی این تورنمنت صعود کند.

این تیم برای هشتمین بار در جام‌جهانی حضور پیدا دارد. تیم ملی کامرون بهترین عملکردش در بازی‌های جام‌جهانی را سال ۱۹۷۰ ثبت کرد و توانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. فیفا رتبه ۴۹ را به این تیم داده است. کلارنس سیدروف از سال ۲۰۱۸ تا امروز مربی تیم ملی کامرون است و با آماده‌سازی این تیم قصد دارد عملکردی فوق‌العاده در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به نمایش بگذارد.

دیدارهای گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در هفته دوم جام

تیم ملی صربستان

تیم ملی صربستان ملقب به تیم عقاب‌ها سابقه طولانی در کشور صربستان دارد. این تیم جانشین رسمی تیم یوگسلاوی سابق است و دستاوردهای بسیار خوبی در دهه ۱۹۹۰ داشته است. خانه ستاره سرخ بلگراد و ورزشگاه راج‌کو میتیچ، زمین‌های اصلی بازی این تیم به شمار می‌روند.

تیم ملی صربستان از سال ۲۰۰۶ به عنوان یک تیم مستقل بازی کرد. قبل از این سال صربستان جز خاک یوگسلاوی سابق بود و تیم مستقلی نداشت اما در فوتبال فعالیت خوبی داشت و استعدادهای بی‌نظیری به دنیای فوتبال عرضه کرده بود. به یادماندنی‌ترین بازی‌های این تیم در دو جام جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ بود.

در این بازی‌ها صربستان در مرحله گروهی حذف شد ولی بازی‌های بسیار عالی و به یاد ماندنی این تیم برای دو تورنمنت جام جهانی در تاریخ آن می‌درخشد. در ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱ تیم ملی صربستان در ورزشگاه دالوژ به مصاف پرتغال رفت.

اولین گل را رناتو سانچس از پرتغال به صربستان زد و گل تصاوی را دوشان تادیچ به پرتغال زد. در دقایق پایانی نیمه دوم الکساندر میتروویچ گل دوم صرب‌ها را وارد دروازه پرتغال کرد و تیم صربستان با نتیجه شوکه کننده ۱-۲ توانست پرتغال را شکست دهد و وارد رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ شود.

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه جنوب

  • نام عربی: استاد الجنوب
  • نام انگلیسی: Al Janoub Stadium
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۲۳ کیلومتر
  • آدرس: شهر الوکره، قطر
  • تعداد بازی: هفت مسابقه تا مرحله یک‌هشتم نهایی

استادیوم «الجنوب» با الهام از جهاز یا شناورهای سنتی چوبی منطقه خلیج فارس، با ۴۰ هزار نفر ظرفیت ساخته شده و توسط زها حدید و به سبک منحنی طراحی شده است. وی در طراحی این استادیوم زیبا از بدنه قایق‌های صید صدف و مروارید الهام گرفته است.

ستون‌های خمیده‌ای که سقف ورزشگاه را نگه می‌دارد به آن حالتی شبیه بدنه کشتی داده‌است. سنت‌گرایی و توجه به رسوم مردمی در ساخت این استادیوم به‌طور واضح دیده می‌شود. همچنین در ساخت این استادیوم از مواد سنتی و حتی چوب بهره گرفته شده است.

مانند بسیاری دیگر از ورزشگاه‌های جام جهانی، ظرفیت استادیوم الجنوب پس از بازی‌ها به ۲۰ هزار کاسته می‌شود. در این ورزشگاه مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر اسب‌سواری، فروشگاه، رستوران و امکانات رفاهی دیگری وجود دارد.

طرفداران برای دسترسی به استادیوم الجنوب می‌توانند از مترو استفاده کنند. ورزشگاه الجنوب در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میزبان پنج بازی خواهد بود. علاوه بر این، یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم نیز در این ورزشگاه برگزار می‌شود.

برزیل - سوئیس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ۹۷۴ دوحه

لیست تیم ملی برزیل برای جام جهانی 2022 | سرخ نیوز

تیم ملی برزیل

تیم ملی فوتبال برزیل ملقب به «سلسائو» و «کانارینیو» به معنی قناری کوچک زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور اداره می‌شود. فدراسیون فوتبال برزیل از سال ۱۹۲۳ به عضویت فیفا درآمد و از سال ۱۹۱۶ عضوی از کونمبول (فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) شد.

برزیل موفق‌ترین تیم ملی فوتبال در تاریخ جام‌های جهانی فوتبال با ۵ قهرمانی در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ و موفق‌ترین تیم در جام کنفدراسیون‌ها با چهار قهرمانی است. برزیل تنها تیم ملی است که در تمام جام‌های جهانی بدون هیچ غیبتی حضور داشته‌است.

بازی اول برزیل سال ۱۹۱۴ با تیم منتخب ریودوژانیرو، سائوپائولو و اکستر سیتی برگزار شد. درباره نتیجه این بازی اطلاعات دقیقی وجود ندارد؛ یکی از نتیجه‌های اعلام شده پیروزی دو بر صفر برزیل و دیگری تساوی سه بر سه است.

پس از بازی‌ای که برزیل مقابل منتخب تیم اکستر سیتی انجام داد تا سال ۱۹۲۸ مقابل تیم‌های اروپایی بازی نکرد. ۲۴ ژوئن ۱۹۲۸ یک بازی دوستانه مقابل برزیل و مادرول اسکاتلند انجام شد که این تیم ملی توانست با نتیجه حیرت‌انگیز پنج بر صفر حریف اروپایی‌اش را شکست دهد.

تیم برزیل از زمانی که احداث شده تا به امروز، پرافتخارترین تیم ملی جهان بوده و تاکنون در تمام ۲۱ جام جهانی حضور داشته است و برای بیست‌ودومین بار راهی قطر می‌شود؛ این کشور پنج قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه خود دارد. تیم ملی برزیل به ارزش یک میلیارد و ۹ هزار یورو در جایگاه نخست فیفا قرار دارد.

این تیم با میانگین سنی ۲۷.۳، میانگین قدی ۱۸۰.۳۴ و هدایت تیته چیچی در جام جهانی ۲۰۲۲ حاضر می‌شود. «وینیسیوس جونیور» به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن برزیل است. کاپیتان حال تیم ملی برزیل «نیمار» است که تنها چند گل با رکورد پله فاصله دارد و با توجه به اینکه این بازیکن ۳۰ سال سن دارد، می‌تواند به رکورد پله برسد.

مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در آمریکای جنوبی معروف به کونمبول با حضور ۱۰ تیم برگزار شد و تیم فوتبال برزیل موفق شد بالاتر از تیم‌های آرژانتین، اروگوئه و اکوادور به عنوان صدرنشین به جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کند.

دیدارهای گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در هفته دوم جام

تیم ملی سوئیس

تیم ملی سوئیس در عرصه بین‌المللی دستاورد زیادی نسبت‌به بقیه تیم‌های اروپایی ندارد، اما این تیم یکی از تأثیرگذارترین و قدیمی‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال است. اتحادیه فوتبال سوئیس در سال ۱۸۹۵ تشکیل شد. این تیم یکی از اعضای مؤسس فیفا بود و مقر اصلی فیفا و یوفا در اصل در دو شهر زوریخ و نیون سوئیس است.

بهترین جایگاهی که تیم ملی سوئیس در رده‌بندی فیفا داشته به سال ۱۹۹۳ برمی‌گردد. در این سال سوئیس رده سوم جهان را به‌دست آورد، اما این روند ادامه‌دار نبود و آن‌ها با گذشت ۵ سال به رتبه ۸۳ فیفا سقوط کردند.

سال‌های گذشته تیم ملی سوئیس عملکرد نسبتاً ضعیفی داشت و نتوانست جایگاه خوبی بین تیم‌های مختلف دنیا داشته باشد پس احتمالاً از این دوره جام جهانی نیز خیلی زود خداحافظی می‌کند. رتبه کنونی تیم ملی سوئیس در فیفا ۱۵ است.

این تیم بسیار قدیمی در بازی‌های یورو ۲۰۲۰ سعی کرد نشان دهد حرفی برای گفتن دارد و می‌تواند جزو تیم‌ها مطرح جهان باشد. حالا این تیم با مربی‌گری ولادیمیر پتکوویچ به جام جهانی ۲۰۲۲ راه یافته و یکی از مدعیان قهرمانی است.

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

استادیوم ۹۷۴

  • نام عربی: استاد ۹۷۴
  • نام انگلیسی: Stadium ۹۷۴
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۰ کیلومتر
  • آدرس: شهر دوحه، قطر
  • تعداد بازی: هشت مسابقه تا مرحله یک‌هشتم نهایی

«استادیوم ۹۷۴» از ۹۷۴ کانتینر همراه با داربست‌های فولادی ساخته شده و نام خود را از تعداد کانتینرها گرفته است؛ همچنین کد تلفن قطر نیز عدد ۹۷۴ است. این استادیوم با نام «رأس ابوعبود» نیز شناخته می‌شود و ۴۰ هزار نفر ظرفیت دارد.

این استادیوم در ساحل خلیج فارس قرار دارد و مشرف به شهر دوحه است. این ورزشگاه پس از جام جهانی کاملاً برچیده خواهد شد و از قطعات آن در پروژه‌های دیگر استفاده می‌شود و زمین آن به مجموعه‌ای ساختمانی در کنار دریا تبدیل خواهد شد.

ورزشگاه ۹۷۴ نخستین ورزشگاه تاریخ جام جهانی است که پس از برگزاری مسابقات به طور کامل برچیده می‌شود. با استفاده از خطوط مترو می‌توان به‌راحتی از مرکز شهر دوحه به این استادیوم دسترسی داشت. این استادیوم میزبان پنج بازی از مرحله گروهی، یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم خواهد بود.

کد خبر 622836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.