ساعت و روز بازی ایران و آمریکا در جام جهانی قطر ۲۰۲۲

تیم ملی ایران و آمریکا روز سه‌شنبه هشتم آذرماه به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدار تیم ملی ایران و آمریکا در قالب هفته سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در روز سه‌شنبه هشتم آذرماه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه پیگیری می‌شود که این دیدار به صورت زنده و مستقیم از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

بازی تیم ملی ایران و آمریکا به عنوان آخرین بازی ایران در دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین نتیجه بازی ایران آمریکا به واسطه روابط سیاسی دو کشور برای تیم ملی کشورمان مهم است.

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی برابر آمریکا به دور دوم بازی‌ها صعود می‌کند اما نباید جز به برد فکر کرد. تیم ملی فوتبال ایران برابر انگلیس شکست خورد و آمریکا برابر این تیم به نتیجه مساوی دست پیدا کرد. تیم ملی ایران در دیدار مقابل تیم ولز با دو گل به پیروزی رسید و آمریکا در مقابل ولز به تساوی یک بر یک رسید.

ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ برای پیروزی بر آمریکا تحت فشار بود؟ - خبرآنلاین

پیش از این تیم‌های ایران و آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، در روز ۳۱ خرداد ۱۳۷۷ و در ورزشگاه ژرلان شهر لئون مقابل هم قرار گرفتند که با پیروزی دو بر یک ایران همراه بود، همچنین این پیروزی نخستین پیروزی ایران در مسابقات جام جهانی است. برای تیم ملی حمید استیلی و مهدی مهدوی‌کیا گل زدند.

استیلی بعد از به ثمر رساندن گلش از شدت خوشحالی گریه کرد و این گل بعدها گل قرن نامیده شد. این بازی به دلیل روابط ویژه ایران و آمریکا از نظر سیاسی بسیار حساس شد و حتی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا سیاسی‌ترین بازی جام جهانی نام گرفت.

این بازی با القاب دیگری همچون بازی قرن و مادر تمام بازی‌ها نیز معرفی شد. سازمان مجاهدین خلق تعداد زیادی از بلیت‌های این بازی را خرید و هوادارانش را با بنرها و عکس‌های سیاسی و غیر فوتبالی وارد ورزشگاه کرد که این امر هم بر حساسیت بیش از پیش این بازی افزود.

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

اما بعد از ۲۴ سال ورزشگاه «ثمامه» میزبان دیدار تاریخی ایران و آمریکا است. این ورزشگاه با الهام از کلاه‌های سنتی عربی با نام «عرقچین» که توسط مردان عرب استفاده می‌شود، طراحی شده است و میزبان ۴۰ هزار تماشاگر خواهد بود.

طراحی این استادیوم، یک طراحی برجسته و نمادین به شمار می‌رود و نمایانگر میراث فرهنگی و تاریخی کشورهای عربی است. ظرفیت ورزشگاه ثمامه پس از پایان جام جهانی به ۲۰ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل و یک مسجد در آن باز خواهد شد و بخش بالایی ورزشگاه پس از جام جهانی به هتل تبدیل می‌شود.

استادیوم ثمامه میزبان پنج بازی از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم و یک بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی نیز از دیگر بازی‌هایی هستند که در این استادیوم برگزار می‌شوند.

ساعت و روز بازی ایران و آمریکا در جام جهانی قطر ۲۰۲۲

تیم ملی ایران و آمریکا در قالب هفته سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در روز سه‌شنبه ۸ آذرماه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه مقابل هم قرار می‌گیرند.

کد خبر 622732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 18
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریم IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    8 2
    با ارزوی موفقیت و سر بلندی تیم ملی عزیزمون
  • تیم ملی ایران، رقیب هایش را غافلگیر می کنه. IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    8 1
    سلام به همه ی ایرانی هایی که قلب شان برای تیم ملی ایران می تپه❤❤❤ ان شاءالله بازی فردا ، بازی تاریخی و حساس و نفس گیری خواهد بود. درسته در قطر نیستیم، ولی دعا و انرژی مثبت مان همراه تیم ملی ایران است. ایران ایران ایران ما گُل می خواهیم ایران😍💪 لطفاً دعااااا فراموش نشه. توکل بر خدا بازی خیلیییی خوبی از بچه های تیم ملی ایران شاهد خواهیم بود.🌹🌹🌹
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    11 5
    امریکا میبره
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    6 4
    به لطف يزدان تيم ملي ايران برنده خواهد شد
  • علیزاده IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    9 3
    انشاالله ایران امشب 2تا گل می‌زند .
  • مهدی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    10 3
    به امید برد ایران وله شدن آمریکا
  • محمد IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    9 1
    انشا اله ایران ببره امریکا ببازه
  • بختیار حسامی فرد IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    11 1
    ایران ۱ امریکا ۰
  • سیر JP ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    4 7
    ایران امریکا
  • مرتضی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    7 2
    به نام خداوند مهربان ؟به نظر من ایران ۲تاگل به.امریکامیزندوامریکا۰انشاالله که ایران سربلند ازاین بازی بیرون می یادبود انشاالله
  • رادمان IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    7 4
    می بره
  • ابولفضل IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    8 5
    امشب فوتبال در ایران میبرد ایران میبرد 8 اذر ماه
  • .. IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    9 1
    خسته نباشی ایران :)