ویژگی اصلی شهر هوشمند داشتن زیرساخت‌های لازم است

یک کارشناس ارشد شهرسازی گفت: ویژگی اصلی شهر هوشمند داشتن زیرساخت‌های لازم به منظور حذف دخالت انسانی جهت بهبود فرآیندهای جاری و آتی در مدیریت منابع شهری است و در این راستا مدیریت انرژی در فضاهای عمومی حائز اهمیت است.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واژه شهر هوشمند بیانگر مفهوم مدیریت صحیح منابع محدود جهت ایجاد آسایش محیطی و در عین حال توجه به استفاده کنندگان نسل‌های آینده است که امروز این واژه در کنار واژه توسعه پایدار معنای کامل‌تری به خود می‌گیرد.

وی افزود: ویژگی اصلی شهر هوشمند داشتن زیرساخت‌های لازم به منظور حذف دخالت انسانی جهت بهبود فرآیندهای جاری و آتی در مدیریت منابع شهری است، در این راستا مدیریت انرژی و مدیریت بهینه مصرف برق در فضاهای عمومی حائز اهمیت است.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: این مهم با به‌کارگیری داده‌های مکانی همچون مکان‌های پر جنب و جوش و محاسبات زمانی شامل ساعات پیک و غیرپیک و توجه به امنیت شهروندان در ساعات تاریک از جمله داده‌های اولیه است که می‌توان بر مبنای آن برنامه‌ریزی از جنس spatial analyse در فضاهای شهری داشت.

مؤمنی تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی‌های مدیریت لوکس نوری بر اساس درجه بندی معابر و گریدبندی، امکان مدیریت وقوع جرم در نواحی پرخطر را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: استفاده از سنسورهای حرکتی جهت تنظیم لوکس نوری فضاهای شهری از دیگر اقدامات ابتدایی است؛ به هر ترتیب شرکت‌های بزرگ تکنولوژی بر این پایه و آینده‌ای که در انتظار انسان‌ها است برنامه‌ریزی و اقدامات قابل توجهی را ارائه می‌دهند.

این کارشناس شهرسازی گفت: در مکان‌هایی با تردد بالا با تبدیل انرژی مکانیکی حاصل از تردد عابران پیاده، می‌توان برق مورد نیاز برای روشنایی فضاهای شهری را تأمین و جهت کسب درآمد از شیوه‌های تبلیغات و مارکتینگ استفاده کرد تا سرویس‌های بیشتری در اختیار افراد حاضر در فضا قرار بگیرد.

کد خبر 622714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.