کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان/ ارائه بسته‌های بیمه مسئولیت ویژه برای سرمایه‌گذاران

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: در یک‌سال گذشته سعی کردیم بسترهای لازم را برای ورود بخش خصوصی فراهم کنیم و در این راستا ریسک سرمایه‌گذاری در شهر را با ارائه بسته‌های بیمه مسئولیت ویژه کاهش دادیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رنجبر در نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان و فعالان اقتصادی شهر اصفهان که با شعار دیپلماسی اقتصادی، حکمروایی مشارکتی و همگرایی شهری در سالن نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تجربه فعالان اقتصادی در خدمت به مردم شهر اصفهان زبانزد است.

وی ادامه داد: ما میراث‌دار اقدامات بزرگانی هستیم که اصفهان را به زیبایی امروز برای ما به یادگار گذاشتند، در این راستا به تک‌تک نقاط شهر اصفهان می‌توان بر اساس این همت بلند مباهات کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تاکید کرد: اصفهان در تمام عرصه‌ها سرآمد بوده است و در طول تاریخ با فراز و فرودهای بسیار، همچنان قد علم کرده است که این مهم جز با سخت‌کوشی مردم و همت بلند فعالان آن میسر نشده است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در دوران انقلاب اسلامی اولین شهری بود که در آن حکومت نظامی شد و در دوران دفاع مقدس نیز اقدامات بی‌بدیلی داشت، تصریح کرد: شهر اصفهان در تاریخ معاصر نیز نقش پررنگی داشته است و حتی در عرصه مدیریت شهری نیز زبانزد بوده و در عرصه کلان کشوری خوش درخشیده است.

رنجبر خاطرنشان کرد: اصفهان مردمانی دارد که اقتصاد را خیلی خوب مدیریت می‌کنند و این مهم را به اثبات رسانده‌اند، بنابراین این نشست با هدف هم‌اندیشی برای کمک به یک تغییر رویه در ساخت‌وساز و آبادانی شهر تشکیل شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان اظهار کرد: در ادبیات دنیای جدید باید به دنبال ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشیم و با همگرایی شهری صحیح، اقتصاد شهر را بارور کنیم.

وی اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر با توجه به برنامه شهردار اصفهان که بر افزایش مشارکت بخش خصوصی و حرکت به سمت درآمدهای مشارکتی تاکید کرده بود، به او رأی دادند.

رنجبر ادامه داد: بر این اساس در پایان سال ۱۴۰۰ تاکید شد که حدود دو هزار میلیارد تومان پروژه شهری به صورت مشارکتی انجام شود که می‌توان به پروژه ساخت تئاتر شهر اشاره کرد.

وی تصریح کرد: دغدغه مدیریت شهری این است که نه تنها در انجام پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی همکاری کند، بلکه تعریف پروژه نیز از سوی بخش خصوصی برای مدیریت شهری نیز محقق شود؛ ادعای ما این است که بوروکراسی سرکش را باید مدیریت کنیم و در راستای بهبود کیفیت زندگی مردم گام برداریم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا در یک‌سال گذشته سعی کردیم بسترهای لازم را برای ورود بخش خصوصی فراهم کنیم و ریسک سرمایه‌گذاری در شهر را با ارائه بسته‌های بیمه مسئولیت ویژه کاهش دادیم.

وی با اشاره به اینکه دوشنبه هر هفته در تهران حضور پیدا می‌کنم تا پشتوانه‌های مالی و سرمایه‌ای مورد نیاز را فراهم سازیم، گفت: از انواع صندوق‌هایی که در بازار سرمایه امکان‌پذیر است، می‌توانیم بهره ببریم و امروز بر این اساس زیرساخت‌های مالی خوبی فراهم شده است.

رنجبر تاکید کرد: ارتباط شهرداری اصفهان با بورس و فرا بورس تنگاتنگ است تا پشتیبانی لازم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی محقق شود، در این راستا زنجیره تأمین مالی را برای کمک احتمالی به سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده‌ایم.

کد خبر 622704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.