دستورالعمل کاهش تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری در شورای شهر مبارکه تصویب شد

مدیر واحد درآمد شهرداری مبارکه گفت: با پیشنهاد شهردار و در راستای خدمت و مساعدت به شهروندان برای پرداخت عوارض، دستورالعمل کاهش تعرفه تدوین شد و به تصویب شورای اسلامی شهر مبارکه رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهزاد صالحی امروز دوشنبه هفتم آذر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش تعرفه در عوارض ساختمانی با کاربری مسکونی و غیرمسکونی، عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه معابر شهری، عوارض کسب و پیشه و عوارض فعالان بازرگانی و خدماتی از ابتدای آذرماه تا پانزدهم اسفندماه سال جاری اعمال می‌شود.

وی افزود: تعرفه عوارض با کاربری مسکونی و غیرمسکونی شامل عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری، پذیره زیربنا، تراکم، بالکن و پیش‌آمدگی و آتش‌نشانی است.

مدیر درآمد شهرداری مبارکه خاطرنشان کرد: میزان اعمال تخفیف در بخش عوارض مسکونی از ابتدای آذر تا سی‌ام آذر ۳۵ درصد، از ابتدای دی تا سی‌ام دی ۳۰ درصد و از ابتدای بهمن تا پانزدهم اسفند ۲۵ درصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: کاهش تعرفه عوارض غیرمسکونی نیز از ابتدای آذر تا سی‌ام آذر ۴۰ درصد، از ابتدای دی تا سی‌ام دی ۳۵ درصد و از ابتدای بهمن تا پانزدهم اسفند ۳۰ درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

صالحی با اشاره به سایر تخفیف‌ها خاطرنشان کرد: در تعرفه عوارض ارزش افزوده در طرح‌های عمرانی و توسعه معابر شهری ۱۵ درصد و تعرفه عوارض کسب و پیشه و عوارض فعالان اقتصادی و بازرگانی نیز ۴۰ درصد کاهش پیش‌بینی شده است.

مدیر واحد درآمد شهرداری مبارکه با اشاره به توجه ویژه مدیریت شهری مبارکه به اقشار زیر پوشش نهادهای حمایتی در این بسته تخفیفی بیان کرد: در این دوره، برای شهروندان زیر پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر نهادهای خیریه ۵۰ درصد کاهش تعرفه بهای خدمات شهری لحاظ شده است.

کد خبر 622685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.