طنین تفکر بسیجی در اقصی نقاط جهان به گوش می‌رسد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ‌صاحب‌الزمان (عج) اصفهان ثمرات بسیج در عراق را حشدالشعبی، در سودان حزب‌الله، در یمن انصارالله و در سوریه نیروهای مردمی دانست و گفت: تفکر بسیجی مختص ایران نیست بلکه امروز در سراسر عالم فراگیر شده است و طنین تفکر بسیجی در اقصی نقاط جهان به گوش می‌رسد.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دستاوردهای تشکیل بسیج اظهار کرد: جمله به یادماندنی امام خمینی (ره) درباره بسیج این است که "هر جا بسیج در میان میدان باشد، فضائل و مناقب انقلاب و دین اسلام برای مردم روشن می‌شود" و در جمله دیگری فرمود: "بسیج سیاست‌زده نیست اما باید سیاسی باشد."

وی حاکم شدن روح بسیجی در همه عرصه‌های مدیریتی کشور را ضروری دانست و افزود: جمله دیگری از رهبر انقلاب وجود دارد که فرمود بسیج آبادگر است و دنیا را برای دیگران آباد می‌کند اما به فکر دنیای خود نیست، یعنی بسیجی و بسیج همیشه به فکر مردم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با اشاره به رشادت‌های بسیج در دوران دفاع مقدس، گفت: بسیج در جبهه‌های جنگ با غیرت و همیت از ناموس وطنی و دینی خود محافظت کرد. بسیجیان شهید، اسیر و جانباز شدند اما غیرت خود را از دست ندادند.

وی فعالیت‌های بسیج در عرصه‌های سازندگی را بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: بسیج ظرفیت بی‌مانندی است که به سادگی از عهده انجام فعالیت‌هایی برآمده است که در توان دولت نیست یا اجرای آن از سوی نهادهای دولتی گرفتار روندهای کاغذبازی و اداری می‌شود و کار زمین خواهد ماند اما بسیجیان با روحیه جهادی توانستند طرح‌هایی مانند آب‌رسانی، جاده‌سازی و برق‌رسانی را به عهده بگیرند و روستاها را آباد کنند.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به خدمات بسیج در دوران شیوع کرونا، تصریح کرد: اگر در این دوران بسیج پای کار نیامده بود، این امکان وجود داشت که تلفات شیوع ویروس کرونا بسیار بیشتر باشد به ویژه در بخش‌هایی مانند دفن اموات که در اوایل شیوع کرونا مشکل دفن اموات مطرح بود اما بسیج طلاب و دیگر بسیجیان وارد صحنه شدند و اجازه ندادند حتی یک فرد فوتی از کرونا بدون تجهیز شرعی دفن شود.

وی توجه به جهاد تبیین را یک موضوع فوری و واجب قطعی دانست و گفت: در این عرصه نیز بسیجیان احساس تکلیف کردند که با روایت‌گری، امیدآفرینی، اعتباربخشی و مشروعیت‌دهی نقشه‌های دشمن در زمینه جنگ روایت‌ها را ناکام کنند.

ثمرات بسیج در کشورهای جهان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) اصفهان معرفی اختراعات و ابتکارات بسیجیان و دانشجویان به مردم را یکی دیگر از فعالیت‌های تبیینی بسیج معرفی کرد و ادامه داد: در برابر فعالیت‌های تبلیغی دشمن در فضای مجازی برای سست کردن اراده نوجوانان و جوانان انجام فعالیت‌های تبیینی باعث می‌شود که مردم واقعیت‌ها را ببینند و بدانند اگر روی پای خود بایستیم، می‌توانیم پیشرفت کنیم.

وی با اشاره به توصیف امام راحل (ه) از بسیج به عنوان شجره طیبه الهی، گفت: این توصیف بدان معنا است که بسیج مانند یک درخت، همیشه زنده، ریشه‌دار و تنومند است و مسائل اعتقادی، باد و طوفان نمی‌توانند آن‌را از بین ببرند زیرا همیشه پویا، بالنده و با نشاط خواهد بود.

حجت‌الاسلام صادقی ثمرات بسیج در عراق را حشدالشعبی، در سودان حزب‌الله، در یمن انصارالله و در سوریه نیروهای مردمی اعلام کرد و ادامه داد: در سوریه نیرویی برای جنگ با داعش و اسرائیل نداریم بلکه بسیجیان به عنوان مستشار به نیروهای فعال در منطقه آموزش می‌دهند در عراق نیز حشدالشعبی یا بسیج عراق به راحتی با داعش جنگید و این کشور را نجات داد و هنوز هم در حال جنگ با تفکرات لیبرالی آمریکا است.

وی با اشاره به رویارویی بسیجیان یمن با استکبار گفت: تفکر بسیجی مختص ایران نیست بلکه امروز در سراسر عالم فراگیر شده است و طنین تفکر بسیجی در اقصی نقاط جهان به گوش می‌رسد، امیدواریم بسیجیان روزی انتقام حاج قاسم سلیمانی را از قاتلان آن بگیرند.

کد خبر 622634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.