سامانه شفافیت شهرداری تهران باید به‌روز شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سامانه شفافیت باید به‌روزرسانی شود، گفت: مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران، شهرداری را موظف کرده است تا حقوق کارمندان خود را به صورت برخط منتشر کند و این اطلاعات به‌طور مستمر به‌روزرسانی شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _یکشنبه ششم آذرماه_ در یکصدونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با تبریک به مناسبت پیروزی غرورآفرین و شادی‌بخش تیم ملی فوتبال کشور، اظهار کرد: یکشنبه دوازدهم دی‌ماه ۱۴۰۰ اصلاحیه مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران را داشتیم؛ این مصوبه در حوزه شفافیت و مبارزه با رانت و فساد گامی رو به جلو است.

وی افزود: مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران، شهرداری را موظف کرده است تا حقوق کارمندان خود را به صورت برخط منتشر کند و این اطلاعات به‌طور مستمر به‌روز رسانی شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: همچنین طبق این اصلاحیه، به‌کارگیری بستگان مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر در شهرداری تهران ممنوع است و فهرست اسامی افرادی که کمک‌های شهرداری را دریافت کردند و از سوی شهرداری به سفر رفته‌اند باید منتشر شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به این مصوبه باید منتشر شود، افزود: شهرداری تهران باید هر شش ماه یک‌بار گزارش اطلاعات خود را منتشر کند و اگر اطلاعات منتشر شود از میزان هجمه‌ها علیه شهرداری کاسته خواهد شد.

امانی گفت: ماده ۴ این مصوبه شهرداری را مکلف کرده است تا ظرف مدت سه ماه از تصویب این مصوبه مشخصات، فهرست کامل و اطلاعات دقیق و آخرین دریافتی حقوق و مزایا و دریافتی مدیران شهرداری و واحدهای تابعه را به طور کامل و به صورت برخط منتشر و به‌روزرسانی کند و در دسترس عموم قرار دهد.

وی تصریح کرد: ماده ۷ این مصوبه به این موضوع اشاره می‌کند که کارکنان شهرداری تهران تا زمانی که با شهرداری رابطه استخدامی دارند، نمی‌توانند از پروانه‌های سازمان مهندسی در شهرداری استفاده کنند و سپس شهرداری تهران را مکلف می‌کند که ظرف مدت یک ماه فهرست کارکنان دارای پروانه سازمان نظام مهندسی ساختمان شهر را منتشر کند و در دسترس عموم قرار دهد.

کد خبر 622633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.