طرح الزام استقرار چرخه بهره‌وری در شهرداری اصفهان تصویب شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به تصویب طرح الزام استقرار چرخه بهره‌وری در شهرداری اصفهان گفت: این طرح به‌منظور همگرایی و هماهنگی بین‌ بخشی از سوی ۱۰ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر پیشنهاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _یکشنبه ششم آذرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح پیشنهادی ۱۰ نفر از اعضای شورا مبنی بر الزام استقرار چرخه بهره‌وری در شهرداری اظهار کرد: این طرح به منظور هماهنگی بین بخشی ارائه شده و ساختار آن غیررسمی است.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح تمرکز بر موضوع برای همگرایی بیشتر است و بار تشکیلاتی ندارد، گفت: این ساختارها چابک است و به موضوع هویت می‌پردازد و آن را دنبال می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه قید استفاده از مشاوران در این طرح به منظور برون‌سپاری نیست و خود شهرداری محور خواهد بود، افزود: در این ساختار، بازنگری برنامه را خود شهرداری دنبال می‌کند و مشاوران فقط مباحث کلان را پیگیری خواهند کرد.

استفاده از نیروهای متخصص مدیریت شهری برای تحقق بهره‌وری

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز درباره طرح الزام استقرار چرخه بهره‌وری در شهرداری، اظهار کرد: اصلاح ریشه بهره‌وری و استفاده بهتر از ثروت عمومی و صرفه‌جویی موضوعات ارزشمندی است که در قوانین شهری به صورت غیرمستقیم به آن پرداخته شده است.

وی افزود: به منظور تحقق بهره‌وری در سرمایه، نیروی انسانی و کار نیازهای مهمی دارند که مهم‌ترین آن آموزش و فرهنگ‌سازی است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ایجاد کمیته برای پیگیری این طرح، تصریح کرد: همان‌گونه که در اسناد بالادستی مشخص شده است، شهرداری تاکنون نیز این وظیفه یعنی بهره‌وری را انجام داده است و با تشکیل این کمیته فقط کار گسترده‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید با کمترین هزینه از امکانات موجود بهترین کار را رقم بزنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود نیروهای متخصص و متعهد در مدیریت شهری، می‌توان از تخصص آنها در حوزه پژوهش برای موضوع بهره‌وری استفاده کرد.

لزوم ادغام و انحلال کمیته‌های بین بخشی در شهرداری

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ساختارهای غیربخشی و غیرنهادی بسیاری داریم که بعضی از آن‌ها تعطیل و بعضی دیگر فعال است، اظهار کرد: رویکرد شهرداری باید در این زمینه پویا باشد و سیاست ادغام و انحلال کمیته‌های بین بخشی را در پیش بگیرد، البته بعضی مواقع نیز ایجاب می‌کند که کمیته‌ای ایجاد شود یا ارتقا یابد.

وی ادامه داد: باید اولویت‌ها و زمانبندی کمیته‌ها مشخص شود، البته در این راستا لازم است کمیته‌ها تقویم سالانه داشته باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت کمیته ارباب رجوع، گفت: اولویت این کمیته باید در حد میز فرهنگ (که به ریاست شهردار برگزار می‌شود) باشد، اما این کمیته تنها یک‌بار تشکیل شده است.

به گزارش ایمنا، طرح پیشنهادی اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر الزام استقرار چرخه بهره‌وری در شهرداری اصفهان به تصویب رسید.

کد خبر 622619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.