رونق گردشگری شهرکرد در گرو برنامه‌ریزی استراتژیک

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌ نور شهرکرد گفت: شهرکرد دارای جاذبه‌های یادمانی - تاریخی، اقتصادی، اقامتی و پذیرایی است؛ می‌توان با بررسی این ویژگی‌ها و توجه به استراتژی‌های برنامه‌ریزی شهری بستر مناسبی را برای توسعه گردشگری شهر مهیا کرد.

فروغ کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گردشگری شهری بخشی از صنعت جهانگردی و مبحثی به نسبت جدید است که سابقه طرح آن در محافل علمی به کمتر از دو دهه اخیر می‌رسد. شهر و گردشگری دو همزاد تاریخی هستند و در دنیای امروز بدون شناخت ماهیت شهر نمی‌توان به توسعه گردشگری پرداخت.

وی افزود: شهر از نظر گردشگران یک پدیده اجتماعی است که گروهی از انسان‌ها در آن گرد هم آمده‌اند و زندگی می‌کنند؛ بنابراین جذابیت‌های مختلفی برای مشاهده در این سکونت‌گاه وجود دارد.

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد خاطرنشان کرد: انسان یک موجود اجتماعی است، به همین دلیل به محیط‌هایی که محل تجمع انسان‌ها است، احساس تعلق می‌کند.

کریمی با بیان اینکه شهرها از لحاظ مقاصد گردشگری به هفت دسته تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: شهرکرد دارای جاذبه‌های یادمانی - تاریخی، اقتصادی، اقامتی و پذیرایی است و می‌توان با بررسی این ویژگی‌ها و توجه به استراتژی‌های برنامه‌ریزی شهری، بستر مناسبی را برای توسعه گردشگری شهر مهیا کرد.

وی تاکید کرد: گردشگری در عصر حاضر به عنوان صنعت بدون دود، توانمندی‌ها و طرفداران بسیاری دارد. رشد قابل توجه و چشمگیر گردشگری طی ۵۰ سال گذشته نشان دهنده اهمیت فراوان اقتصادی و اجتماعی این پدیده است.

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد گفت: گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایع برای توسعه پایدار شهرها در هر جامعه‌ای است و می‌تواند زمینه تغییرات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، شهری و محیطی زیادی را فراهم کند.

کریمی افزود: تمرکز بر جنبه‌های مختلف صنعت گردشگری همراه با برنامه‌ریزی در سطوح محلی و ملی نقش زیادی در فرآیندهای بین‌المللی و ملی هر جامعه ایفا می‌کند.

کد خبر 622584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.