لزوم شبکه‌سازی در حوزه آموزش امنیت‌سایبری

یک فعال حوزه امنیت شبکه گفت: افراد متخصص این حوزه در سطوح مختلفی قرار دارند ولی می‌توانیم افراد دیگری را آموزش دهیم تا سطح دانش در این حوزه به صورت شبکه‌ای ارتقا یابد.

بهروز منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دورنمای تامین امنیت وبسایت های سازمانی ایران با این رویه فعلی نمی‌تواند خیلی امیدوارکننده باشد زیرا افراد متخصص به مرور زمان کم و کمتر می‌شوند و خیلی از این افراد که با سختی‌های فراوان نیز فعالیت می‌کنند با توجه به بعضی از مشکلات حتی ممکن است از کار خود نا امید شوند و به مهاجرت فکر کنند در نتیجه باید توجه بیشتری به رفع دغدغه‌های متخصصان این حوزه شود.

منصوری در ادامه خاطر نشان کرد: با کناره گیری افراد متخصص متاسفانه برخی افراد با رزومه‌های بسیار ضعیف جایگزین اینان می‌شوند که یکی از چالش‌های بزرگ کشور در حوزه تامین امنیت وبسایت های سازمانی است. دیده شده است برخی افراد با رزومه سازی سعی در استخدام دارند ولی در عمل تخصص لازم و کافی را ندارند.

وی افزود: نکته چالش برانگیز در حوزه تامین امنیت وبسایت های سازمانی جایی است که دانش این حوزه رفته به رفته در حال توسعه است ولی با شیوه‌ای که در کشور ما اتخاذ شده است و نگاهی که به متخصصان این حوزه وجود دارد آینده درخشانی برای حوزه نمی‌توان متصور بود.

این مدرس دوره‌های تامین امنیت تصریح کرد: باید این نکته را نیز متذکر شد که افراد متخصص این حوزه در سطوح مختلفی قرار دارند ولی می‌توانیم افراد دیگری را آموزش دهیم تا سطح دانش در این حوزه به صورت شبکه‌ای ارتقا یابد.

وی در پایان این نکته را متذکر شد: بسیاری از اتفاقاتی که در حوزه فیشینگ کشور حادث می‌شود برای دنیا منسوخ شده است، اما متاسفانه صدها پرونده جدید در ایران برای این حوزه تشکیل می‌شود چرا که بسیاری از افراد دانش اولیه مواجهه با مخاطرات امنیتی را ندارند؛ با توجه به این مسئله اطلاع رسانی در سطوح مختلف می‌تواند بسیاری از معضلات در حوزه تامین امنیت شخصی و سازمانی را رفع کند.

کد خبر 622566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.