اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور تأمین امنیت روحی و روانی شهروندان و جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، طرح جمع‌‎آوری سگ‌های ولگرد از معابر سطح منطقه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر با تاکید بر اینکه سلامت مردم در اولویت است و هیچ‌گونه کوتاهی مورد قبول نیست، اظهار کرد: وجود سگ‌های ولگرد در مناطق مسکونی می‌تواند علاوه بر ایجاد رعب و وحشت بین مردم به‌خصوص کودکان، به سلامت جسمانی آنها نیز آسیب برساند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برای کاهش جمعیت سگ‌ها آنها را معدوم می‌کردند، افزود: امروزه این روش منسوخ شده است و به‌طور معمول با جمع‌آوری، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و آموزش همگانی برای کنترل جمعیت سگ‌ها اقدام می‌کنند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: در بعضی موارد مشاهده شده است که این سگ‌ها در سطح خیابان‌ها و معابر به شهروندان حمله کرده‌اند یا مشکلاتی را برای تردد مردم در ساعات اولیه صبح یا شب‌ها به وجود آورده‌اند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح در یک ماه گذشته ۳۳ قلاده سگ ولگرد از سطح منطقه ۹ جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: با اجرای مداوم این طرح می‌توان ایمنی و سلامت شهروندان و محیط شهر را در مقابل شیوع بیماری‌های قابل انتقال از سگ به انسان حفظ کرد.

کد خبر 622555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.