نانو پوشش‌های تصفیه‌کننده هوا تولید می‌شود

مدیر کنترل کیفیت یک شرکت دانش‌بنیان گفت: بسیاری از شوینده‌هایی که درحال‌حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اسیدی است و می‌تواند برای همه مخاطره آمیز باشد. استقبال از محصولات دانش‌بنیان دوست‌دار محیط‌زیست، منوط به معرفی و فرهنگ‌سازی است.

مریم بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با محصولات آینده دانش‌بنیان اظهار کرد: نانوپوشش‌های تصفیه هوا این قابلیت را دارد که آلودگی‌های را در خود حل کند تولید نانوپوشش‌های تصفیه هوا در حال توسعه و بررسی توسط مدیر تحقیق و توسعه شرکت است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تأمین مواد اولیه یکی از چالش‌های مهمی است که درحال‌حاضر این شرکت دانش‌بنیان با آن روبرو است. موضوع انتقال هزینه‌های خرید مواد اولیه و زمان دریافت آن در شرکت یکی دیگر از چالش‌هایی است که باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است.

بختیاری در ادامه گفت: با توجه به زمان‌بر بودن انتقال مواد اولیه طبیعتاً دسترسی به این مواد در زمان سفارش غیرممکن است؛ البته راه دیگری نیز وجود دارد و آن هم تأمین مواد اولیه از شرکت‌های وارد کننده به‌صورت مستقیم است که با توجه به هزینه‌های گزاف چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: استقبال بازارهای هدف و مردم از محصولات چالش دیگری است که برای این شرکت دانش‌بنیان مطرح است. هزینه گزاف تبلیغات و اطلاع رسانی نیز بخش اعظمی از مشکلات را به خود اختصاص داده است.

مدیر کنترل‌کیفی این شرکت دانش‌بنیان افزود: محصولات این شرکت دانش‌بنیان می‌تواند در همه حوزه‌ها از جمله صرفه‌جویی مصرف انرژی، سلامت و کمک به محیط‌زیست تأثیر گذار باشد؛ با معرفی و حمایت از این محصولات می‌توان به اهداف متعدد در حوزه‌های مختلف دست یافت.

وی ادامه داد: یکی از محصولات این شرکت شوینده‌های دوست‌دار محیط‌زیست است که بعد از مدتی در محیط زیست تجزیه می‌شود. بسیاری از شوینده‌هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد شوینده‌های اسیدی است که می‌تواند برای همه مخاطره‌آمیز باشد. استقبال از این محصول دانش‌بنیان دوست‌دار محیط‌زیست منوط به معرفی و فرهنگ‌سازی است.

بختیاری در ادامه و در بیان چالش‌ها افزود: این شرکت دانش‌بنیان مدت‌ها است به دنبال برگزاری جلسات با اتحادیه‌های مربوط جهت معرفی محصولات به بازار هدف است، اما با چالش‌های زیادی مواجه شده است.

کد خبر 622534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.