۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
بسیج، پیشگام در مکتب شهادت

«دفاع مقدس پر از صحنه‌های رشادت و ایستادگی بسیجیانی است که برای دفاع از این آب و خاک از جان شیرین خود گذشتند. رشادت بسیجی‌ها و پیشگامی آن‌ها در عرصه شهادت تنها به دفاع مقدس محدود نشد و تاکنون ادامه یافته است.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، «تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد. در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب خصوصاً جنگ، نهادها و گروه‌های فراوانی بودند که با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت‌طلبی، کشور و انقلاب اسلامی را بیمه کردند ولی حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود!

بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کرده‌اند.»

این جملات آشنا بخش‌هایی از پیام بنیان‌گذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در دوم آذر ماه سال ۱۳۶۷ به بسیجیان سراسر کشور بود پیامی که آخرین واگویه‌های امام (ره) با فرزندان بسیجی‌اش بود. پیامی که همچنان می‌تواند فصل‌الخطاب حرکت بسیجیان باشد.

بسیج مترقی‌ترین تفکر را در حوزه‌های مختلف دارد. تفکری صادقانه، مخلصانه، شجاعانه و پر از انگیزه و نشاط. تفکری که نجات ملت‌ها در آن است و هرکس می‌خواهد کاری را به بهترین وجه ممکن پیش ببرد و از کم‌ترین امکانات بیشترین بهره را بردارد، باید سراغ تفکر بسیجی برود.

تفکر بسیجی کشور را در بحران‌ها نجات می‌دهد و بارها به کمک انقلاب و دستاوردهایش شتافته و رهایی بخش و نجات‌بخش بوده است. مأموریت بسیج الهی و قرآنی است و آرمان مقدس سپاهی است که بسیج را شکل داده است.

قرآن کریم می‌فرماید «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه …» یعنی هر چه در توان دارید استفاده کنید و این حد ندارد؛ حضور پیشگام بسیج در همه عرصه‌های دفاع از ارزش‌ها و نیز در زمان نیاز کشور به مخلص‌ترین و بی‌ادعاترین افراد در خدمت‌رسانی یکی از دلایل حفظ و بقای نظام و از آن مهم‌تر رد کردن بزرگ‌ترین موانع در هنگام وزش طوفان‌های سهمگین بر این نظام و کشور بوده است، از سیل و زلزله گرفته تا آشوب و فتنه تا واکسیناسیون عمومی تا با برخورد با ویروسی کشنده چون کرونا.

هر جا فریاد هل من ناصر از گوشه‌ای از این خاک به هر دلیلی بلند شده این بسیج بوده که در خط مقدم آن جبهه حاضر شده و تا رفع مشکل در صحنه بوده و هیچ‌گاه نه سهم‌خواهی کرده و نه منتی گذاشته، بلکه تنها به وظیفه عمل کرده است. دفاع مقدس پر از صحنه‌های رشادت و ایستادگی بسیجیانی است که برای دفاع از این آب و خاک از جان شیرین خود گذشتند. رشادت بسیجی‌ها و پیشگامی آن‌ها در عرصه شهادت تنها به دفاع مقدس محدود نشد و تاکنون ادامه یافته است.

برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در طول سال به عناوین مختلف در نقاط گوناگون کشور تنها بخشی از توانمندی بسیج را نشان می‌دهد و توانایی‌ها همیشه نقطه بالاتر و بهتر دارند پس این حرکت رو به جلو ذات فطری بسیج است و هر چه این انقلاب پیش می‌رود این حرکت ادامه‌دارتر می‌شود، از این رو باید قدم به قدم با سرعت، دقت و همه ظرفیت جلو رفت آن هم با تفکر بسیجی.

کد خبر 622529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.