دیدارهای گروه F جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در هفته دوم جام

پیکارهای امروز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با دو دیدار از گروه F پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه ششم آذرماه_ از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران، پیکارهای هفته دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با چهار دیدار پیگیری می‌شود. از گروه F تیم‌های مراکش-بلژیک و کانادا -کرواسی وارد مستطیل سبز می‌شوند.

مراکش-بلژیک ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه الثمامه دوحه

اسامی 23 بازیکن تیم ملی مراکش برای جام جهانی اعلام شد- اخبار ورزشی تسنیم |  Tasnim

تیم ملی مراکش

تیم ملی مراکش زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آفریقا قرار دارد و به «شیرهای اطلسی» مشهور است. درحال‌حاضر وحید هلیل هودزیچ سرمربی مراکش که توانست این تیم را به جام جهانی ۲۰۲۲ برساند. پیش از این اروه رنار در مسابقات جام ملت‌های آفریقا نتوانست مقام مناسبی کسب کند و از سمت خود برکنار شد. اکنون این تیم در جایگاه ۲۴ فیفا قرار دارد و با توجه به حضور ستارگانی مانند محمدبن‌عطیه به نظر می‌رسد وضعیت مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲ پرقدرت‌تر از حضورهای قبلی‌اش رقم بخورد.

در تاریخچه مراکش، پنج حضور در جام جهانی وجود دارد که با توجه به امکانات نسبتاً کم این کشور آمار مناسب و قابل قبول برای این تیم به شمار رود. تیم ملی مراکش در مسابقات جام جهانی به طور متوسط در هر بازی ۰.۶۹ درصد امتیاز کسب کرده، متوسط گل زده در هر بازی ۰.۸۸ و متوسط گل خورده در هر بازی برای این تیم ۱.۳۸ است.

گروه F را بیشتر بشناسید؛ جنگ ستارگان در سخت‌ترین گروه جام بیست و دوم

تیم ملی فوتبال بلژیک

تیم ملی بلژیک یکی از تیم‌های راه‌یافته به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این تیم بازیکن‌های خوبی مانند روملو لوکاکو و ادن هازارد را دارد. تیم فوتبال بلژیک به ارزش ۵۵۳ میلیون و ۹۰ هزار یورو در جایگاه دوم فیفا قرار دارد و با میانگین سنی ۲۷.۹، میانگین قدی ۱۸۵.۵ و هدایت روبرتو مارتینس ۴۹ ساله امیدوار است بتواند برای اولین بار طعم قهرمانی در جام جهانی را بچشد.

بلژیک تجربه شرکت در ۱۳ دوره از مسابقات جام‌جهانی را داشته، اما در هیچ‌کدام نتوانسته قهرمان شود. تعداد زیادی از بازی‌های خانگی این تیم در ورزشگاه کینگ بودوئن بروکسل برگزار می‌شود. «شیاطین سرخ» مشهورترین لقب تیم فوتبال بلژیک است. این لقب پس از پیروزی سه بر دو برابر هلند در سال ۱۹۰۶ توسط یک مجله به این تیم داده شد و سپس همه از آن استفاده کردند.

کوین دی بروین هافبک تهاجمی تیم منچسترسیتی با ۸۵ میلیون یورو گران‌ترین بازیکن بلژیک و ادن هازارد بهترین بازیکن تیم ملی بلژیک محسوب می‌شوند. تیم بلژیک در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل استونی و ولز قرار گرفت و با پیروزی راهی قطر شد. تیم ملی بلژیک در جام‌جهانی قطر از چند بازیکن جوان و چند بازیکن باتجربه تشکیل شده است.

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه ثمامه

  • نام عربی: ملعب الثمامة
  • نام انگلیسی: Al-Thumama Stadium
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۳ کیلومتر
  • آدرس: شهر دوحه، قطر
  • تعداد بازی: هشت، تا مرحله یک‌چهارم نهایی

استادیوم «ثمامه» با الهام از کلاه‌های سنتی عربی، عرقچین که توسط مردان عرب استفاده می‌شود، طراحی شده است و میزبان ۴۰ هزار تماشاگر خواهد بود. طراحی این استادیوم، یک طراحی برجسته و نمادین به شمار می‌رود و نمایانگر میراث فرهنگی و تاریخی کشورهای عربی است.

ظرفیت ورزشگاه ثمامه پس از پایان جام جهانی به ۲۰ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل و یک مسجد در آن باز خواهد شد و بخش بالایی ورزشگاه پس از جام جهانی به هتل تبدیل می‌شود.

استادیوم ثمامه میزبان پنج بازی از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم و یک بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی نیز از دیگر بازی‌هایی هستند که در این استادیوم برگزار می‌شوند.

کرواسی-کانادا ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه خلیفه دوحه‌

تیم ملی فوتبال کانادا یک قدم دیگر به جام جهانی نزدیک شد - ژورنال ایرانیان  کانادا

تیم ملی کانادا

تاریخچه تیم ملی کانادا به‌طوررسمی به سال ۱۸۷۷ باز می‌گردد، زمانی که این تیم اتحادیه فوتبال خود را تأسیس کرد. کانادا با تأسیس اتحادیه فوتبال غربی در سال ۱۸۸۰ به یکی از کشورهای پیشرو در فوتبال تبدیل شد.

تیم ملی کانادا در کنفدراسیون فوتبال اتحادیه شمال، آمریکای مرکزی و کارائیب عضو بوده و در مسابقات آن شرکت می‌کنند. این تیم ملی در مسابقات مختلفی ازجمله المپیک، جام کنفدراسیون‌ها، جام طلایی کونکاکاف، جام جهانی و کوپا آمریکا حضور داشته و توانسته است جوایز و مقام‌های مختلفی را کسب کند.

این تیم ملی دومین حضورش در مسابقات جام جهانی را در قطر تجربه می‌کند. کانادا در آخرین بازی خود در مسابقات مقدماتی توانست با پیروزی چهار بر صفر مقابل جامائیکا، جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب کند.

مقدماتی یورو 2020؛ اعلام ترکیب کرواسی برابر اسلواکی | خبرگزاری ایلنا

تیم ملی فوتبال کرواسی

تیم ملی فوتبال کرواسی، ملقب به «تیم آتشین» یا «شطرنجی‌ها» تاکنون در پنج دوره از جام جهانی حضور داشته است و با هدایت زلاتکو دالیچ ۵۵ ساله و به ارزش ۳۶۹ میلیون و ۴۰ هزار پوند در جایگاه دوازدهم فیفا قرار دارد. میانگین سنی تیم ملی حال حاضر کرواسی ۲۷.۶ و میانگین قدی آنان ۱۸۴.۸۸ است.

جوسکو گواردیول، دفاع وسط تیم لایپزیگ و کرواسی با قیمت ۶۰ میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن این تیم است. از زمان تأسیس رسمی تیم کرواسی تا به الان، ۱۳ مربی هدایت این تیم را به عهده گرفته‌اند. می‌توان گفت افتخارات بین‌المللی تیم کرواسی با هدایت «میروسلاو بلاژویچ» آغاز شده است.

تیم ملی فوتبال کرواسی در نخستین حضورش در جام جهانی ۱۹۹۸ به مقام سوم رسید. در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کرواسی به همراه تیم ملی فرانسه به فینال رسید که در پایان فرانسه توانست با نتیجه ۴ بر ۲ کرواسی را شکست دهد و قهرمان این دوره از مسابقات جام جهانی شود. نایب‌قهرمانی در جام ۲۰۱۸ روسیه بهترین نتیجه‌ای بوده که تیم ملی فوتبال کرواسی تاکنون کسب کرده است.

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

استادیوم بین‌المللی خلیفه

  • نام عربی: ملعب خلیفة الدولی
  • نام انگلیسی: Khalifa International Stadium
  • گنجایش: ۴۵ هزار و۴۱۶ نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۳ کیلومتر
  • آدرس: خیابان الواب، دوحه، قطر

استادیوم بین‌المللی «خلیفه» توسط دو سازه قوسی شکل در بیرون خود، قابل تشخیص است. این ورزشگاه، تنها ورزشگاه جام جهانی این کشور است که برای جام جهانی ۲۰۲۲ از پایه ساخته نشده است. استادیوم خلیفه در سال ۱۹۷۶ میلادی در قطر افتتاح شده و در سال ۲۰۱۷ بازسازی شده است؛ همچنین نمادین‌ترین ورزشگاه در قطر به شمار می‌رود.

این استادیوم بین‌المللی به‌عنوان استادیوم ملی نیز شناخته می‌شود که در مرکز منطقه اسپایر شهر دوحه قرار دارد. این منطقه به سبب مدرن بودن شهرت زیادی دارد و در جام جهانی ۲۰۲۲، مرکز مهمی برای گردشگران خواهد بود.

در این ورزشگاه از تکنولوژی پیشرفته سرمایشی استفاده شده که دمای هوا را برای برگزاری مسابقات در وضعیت متعادلی نگه می‌دارد. در آخرین بازسازی ورزشگاه خلیفه ،۱۲ هزار صندلی برای مسابقات جام جهانی به ظرفیت ورزشگاه اضافه شده است. استادیوم بین‌المللی خلیفه در سال ۲۰۱۹ میزبان مسابقات جهانی دو و میدانی و جام جهانی باشگاه‌ها بوده است.

استادیوم بین‌المللی خلیفه، میزبان پنج بازی از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲، یکی از بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم و بازی رده‌بندی جام جهانی است.

کد خبر 622525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.