دیدارهای گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در هفته دوم جام

پیکارهای امروز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با دو دیدار از گروه E پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه ششم آذرماه_ از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران، پیکارهای هفته دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با چهار دیدار پیگیری می‌شود. از گروه E تیم‌های ژاپن-کاستاریکا و آلمان-اسپانیا وارد مستطیل سبز می‌شوند. گروه E ملقب به گروه مرگ جام جهانی قطر، گروهی سخت برای صعود است.

ژاپن-کاستاریکا ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه احمد بن علی الریان

ژاپن می خواهد در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ باشد - ورزش سه

تیم ملی ژاپن

تیم ژاپن در مارس ۲۰۲۲ پس از پیروزی مقابل استرالیا به جام جهانی راه یافت. سامورایی‌ها با اینکه در در بازی‌های مقدماتی جام جهانی نمایش خوبی نداشتند و مقابل عمان و عربستان شکست خوردند، ولی توانستند به مسیر خود برگردند.

ژاپن در مرحله مقدماتی ۴۶ گل به ثمر رساند که از بزرگ‌ترین آن‌ها می‌توان به برتری ۱۴ بر صفر مقابل مغولستان و برد ۱۰ بر صفر مقابل میانمار اشاره کرد. ژاپن هفتمین حضور پیاپی خود را در رقابت‌های جام جهانی تجربه می‌کند.

این کشور در ۶دوره گذشته جام موفق به سه صعود از مرحله گروهی شده است. سامورایی‌ها در جام گذشته روسیه با کسب ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کردند و در مرحله حذفی، در عین شایستگی برابر بلژیک ۳ بر ۲ مغلوب شدند و نتوانستند به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کنند.

سرمربی سامورایی‌ها هاجیمه موریاسو است که از سال ۲۰۱۸ هدایت این تیم را برعهده گرفت و نخستین جام جهانی‌اش را تجربه می‌کند. این تیم بازیکنانی نظیر ایجی کاواشیما سنگربان تیم استراسبورگ فرانسه، یوتو ناگاتومو، مایا یوشیدا، گاکو شیباساکی، گنکی هاراگوچی، تاکومی مینامینو لیورپول، کوبو مایورکا، رئو هاتاته سلتیک و تاکوما آسانو در اختیار دارد.

نقطه قوت آن‌ها وفاداری کامل به سبک بازی مدنظرشان است. بیش از دو دهه، ژاپن با یک تاکتیک مشخص بازی می‌کند و در این جام جهانی نیز سعی دارد با چاشنی صبر و با استفاده از سرعت وینگرها خود، به تیم‌ها ضربه زند.

نقطه ضعف ژاپن، حذف دو مهاجم تأثیرگذاری است که توسط موریاسیو از لیست کنار گذاشته شدند. کیوگو فوروهاشی، ستاره سلتیک و یویا اوساکا، بازیکن باتجربه از ویسل کوبه به دلیل اختلاف با سرمربی در تیم ملی ژاپن حضور ندارند و سامورایی‌ها مجبور شدند بازیکنانی کم‌تجربه مثل تاکوما آسانو، آیاسه ییدا و دایزن مائیدا را به تیم ملی فراخوانند.

گروه مرگ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر+ تحلیل و جزییات

تیم ملی کاستاریکا

تیم ملی کاستاریکا در مرحله مقدماتی از هشت تیم آمریکای شمالی و مرکزی به جایگاه چهارم رسید و در پلی‌آف با شکست نیوزلند توانست راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود. کاستاریکا تجربه حضور در پنج جام جهانی را دارد و و برای ششمین بار در مسابقات جام ۲۰۲۲ شرکت می‌کند.

اولین حضور این تیم آمریکای شمالی در رقابت‌های جام جهانی به سال ۱۹۹۰ بازمی‌گردد که موفق شدند در نخستین حضورشان تا مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند. کاستاریکا در ادامه در جام‌های جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم حضور داشته که بهترین نتیجه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای‌شان رقم خورد، جایی که تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیشروی کردند.

آن‌ها اما در دوره قبلی این رقابت‌ها در روسیه، در مرحله گروهی حذف شدند و حالا به دنبال جبران در جام جهانی ۲۰۲۲ هستند. لوئیس فرناندس سوارس در سال ۲۰۲۱ هدایت کاستاریکا را برعهده گرفت تا سومین جام جهانی‌اش را تجربه کند.

اگرچه تیم کاستاریکا تیم مسنی است حضور لوئیس فرناندو سوارز به عنوان سرمربی تیم، روحیه‌ای تازه به بازیکنان کاستاریکا بخشیده و توانسته با تاکتیک ۱-۵-۴ خود سر و سامانی خوبی به خط دفاعی تیم بدهد.

کیلور ناواس در دروازه مهم‌ترین مهره و رهبر این تیم است و بنت و تورس در وینگرها اصلی‌ترین عناصر در خط تهاجمی به حساب خواهند آمد. نبود یک هافبک قدرتمند باعث شده تا پست میانی نقطه این تیم محسوب شود.

ترکیب احتمالی:

ژاپن: گوندا، تومیاسو، ایتاکورا، یوشیدا، ناگاتومو، اندو، تاناکا، ایتو، کامادا، کوبو، آسانو

کاستاریکا: ناواس، اوویدو، دوارته، کالو، واستون، تخدا، بورخس، بنته، فولر، کمپبل، کنترراس

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه احمد بن علی

  • نام عربی: ملعب أحمد بن علی
  • نام انگلیسی: Al-Rayyan Stadium
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۲۲ کیلومتر
  • آدرس: شهر الریان، قطر
  • تعداد بازی: هفت مسابقه تا مرحله یک‌هشتم نهایی

ورزشگاه «احمدبن‌علی» در محل یک ورزشگاه قدیمی به همین نام در شهر الریان ساخته شده و ۸۰ درصد مصالح آن از بازیافت ورزشگاه قبلی تأمین شده است. شهر الریان، یکی از سنتی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای قطر محسوب می‌شود و در نزدیکی صحرا قرار دارد.

این استادیوم که با نام «الریان» نیز شناخته می‌شود ۴۰ هزار تماشاگر را در خود جای می‌دهد، با ۲۰ هزار صندلی پس از جام جهانی میزبان مسابقات باشگاه الریان خواهد بود. تماشاگران می‌توانند با استفاده از یک خط مترو مستقیم به این ورزشگاه برسند.

استادیوم الریان پنج بازی از بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را میزبانی می‌کند. علاوه بر این پنج بازی، این ورزشگاه میزبان یکی از بازی‌های مرحله یک‌شانزدهم خواهد بود.

اسپانیا-آلمان ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه البیت الخور

لباس تیم زنان برای اسپانیا خوش‌یمن بود (عکس) - ورزش سه

تیم ملی اسپانیا

این تیم اسپانیا و بازیکنانی که در اختیار دارد، همه را یاد اسپانیا ۲۰۰۸ می‌اندازد، شروع نسل طلایی که توانست عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا را به دست بیاورد. عملکرد اسپانیا آن زمان باعث شد تا این تیم در یورو ۲۰۰۸ و یورو ۲۰۱۲ هم عنوان قهرمانی را کسب کند و به تنها تیم اروپایی تبدیل شود که سه جام بین‌المللی متوالی را به دست می‌آورد.

ماتادورها در جام جهانی روسیه به عنوان تیم نخست از گروه خود صعود کردند، اما در مرحله حذفی با شکست برابر تیم میزبان از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. تیم اسپانیا که با لوئیس انریکه کاملاً پوست انداخت و جوان شد، در یورو ۲۰۲۰ و لیگ ملت‌های اروپا نشان داد که چقدر می‌تواند خطرناک و قدرتمند ظاهر شود.

این تیم با امثال پدری، اویارزابال، اولمو و آلوارو موراتا در کمال شگفتی در یورو به جمع چهار تیم رسید تا انریکه نشان دهد می‌تواند در جام جهانی با دستی پر از قطر به اسپانیا بازگردد. اسپانیا در نوامبر ۲۰۲۱ پس از پیروزی مقابل سوئد حضورش را در قطر قطعی کرد.

ماتادورها به شدت در پاسکاری و حفظ مالکیت قدرتمند هستند. این قوت آن‌ها می‌تواند باعث زانو زدن هر دفاعی شود البته این نمایش پرتکرار پاس می‌تواند خسته‌کننده شود و مثل دیدار با ایتالیا، نقطه ضعف آن‌ها به شمار رود.

از سه بازیکن بارسلونا که به احتمال فراوان در ترکیب اصلی انریکه حضور خواهند داشت، می‌توان به عنوان نقطه قوت لاروخا اشاره کرد. سرخیو بوسکتس، گابی و پدری می‌توانند خط میانی را به سلطه خود درآورند و برای حمله پایه‌ریزی کنند.

مشکل بزرگ اسپانیا، نبود یک مهاجم شش‌دانگ است. اگر اسپانیا در ۶ سال، قهرمان جام جهانی و دو بار قهرمان یورو شد به خاطر حضور بازیکنی مانند تورس و دیوید ویا بود. موراتا در یورو ۲۰۲۰ نمایش خوبی داشت ولی عملکرد این بازیکن طی سال‌های اخیر در باشگاه اتلتیکومادرید چنگی به دل نمی‌زند و نمی‌توان انتظار یک نمایش خیره‌کننده از یک مهاجم ۳۲ ساله داشت، البته در خط تهاجمی فران تورس و آن‌سو فاتی نیز حضور دارند.

لیست تیم ملی آلمان برای جام جهانی قطر اعلام شد

تیم ملی آلمان

آلمان‌ها نخستین تیم اروپایی بودند که به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کردند. آن‌ها تنها در دو دوره حضور نداشتند و در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ قهرمان جهان شدند و دومین تیم پرافتخار رقابت‌های جام جهانی هستند.

آلمان که در برزیل توانست پس از چند دهه عنوان قهرمانی را از آن خود کند، در روسیه و با آن همه ستاره نتوانست از گروهش صعود کند و حذف شد، در این دوره یکی از شانس‌های قهرمانی به حساب می‌آید.

هانسی فلیک از سال ۲۰۲۱ هدایت تیم ملی کشورش را برعهده گرفت و نخستین جام جهانی‌اش را با تیم آلمان در بیستمین حضور تجربه می‌کند. تیم فلیک از بازیکنان جوان و با تجربه تشکیل شده؛ بازیکنانی مانند جمال موسیالا، سرژ گنابری، یوشوا کیمیش، توماس مولر و مانوئل نویر باعث شده آلمان با دست‌هایی پر وارد قطر شود و برای صعود تلاش کند.

رهبر این تیم در زمین مانوئل نویر است. خط میانی آلمان در وضعیت خوبی قرار دارد اما در دفاع مشکلاتی وجود دارد، نقطه ضعف آن‌ها نبود یک مدافع مستحکم است همچنین تمام‌کننده و گلزن قهاری در اختیار ژرمن‌ها نیست. آلمان پیش از جام جهانی، مهاجم خود تیمو ورنر را به دلیل مصدومیت در لیگ قهرمانان اروپا از دست داد.

آلمان در ۹ بازی اخیرشان در تمام رقابت‌ها هشت پیروزی به دست آورده‌اند و یک دیدار آن‌ها نیز با تساوی به پایان رسیده است اما د. اولین دیدار خود در جام ۲۰۲۲ قطر مقابل ژاپن شکست خوردند.

ترکیب احتمالی:

اسپانیا: سیمون، آزپیلیکوئتا، رودری، لاپورته، آلبا، پدری، بوسکتس، گاوی، تورس، آسنسیو، اولمو

آلمان: نویر، سوله، رودیگر، اشلوترب، راوم، کیمیش، گوندوغان، گنبری، مولر، موسیالا، هاورتز

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه البیت

  • نام عربی: استاد البیت
  • نام انگلیسی: Al Bayt Stadium
  • ظرفیت: ۶۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۴۳ کیلومتر
  • آدرس: شهر الخور، قطر
  • تعداد بازی: هشت مسابقه از جمله دیدار افتتاحیه

استادیوم «البیت» در شهر الخور قرار دارد و دورترین ورزشگاه به دوحه است. استادیوم البیت با سازه‌ای شبیه خیمه پوشیده شده و نام خود را از چادرهای سنتی قطر گرفته است. طراحی این استادیوم به‌نحوی، نمایانگر گذشته و حال قطر است.

البیت، مجهز به سامانه خنک‌کننده و سقف متحرک آن، مکملی برای فناوری سرمایشی این ورزشگاه است. این استادیوم ۴۰ هزار نفر ظرفیت دارد. بخش فوقانی ورزشگاه پس از جام جهانی برداشته خواهد شد و ظرفیت ورزشگاه به ۳۲ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل پنج ستاره و یک مرکز خرید در ورزشگاه افتتاح خواهد شد.

در بیرون ورزشگاه پیست‌های دو، دوچرخه‌سواری و شترسواری ساخته شده و در اطراف ورزشگاه، پارک‌ها و محوطه‌های سبزی برای برای فراهم کردن فضاهای خانوادگی ایجاد شده است. این استادیوم در مقایسه با دیگر استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در فاصله دورتری از مرکز شهر دوحه قرار دارد و تماشاگران برای رسیدن به آن باید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنند.

فینال جام ملت‌های عرب ۲۰۲۱ که با قهرمانی الجزایر به پایان رسید در ورزشگاه البیت برگزار شد. این ورزشگاه میزبان پنج مسابقه در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم و یک دیدار در مرحله یک‌چهارم و همچنین میزبان یکی از بازی‌های نیمه‌نهایی است.

کد خبر 622523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.