تخریب ۶ هزار مترمربع بافت فرسوده خطرساز

شهردار گوگد گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده شهر با توجه به سکونت ۳۰ درصد شهروندان در این بافت‌ها در دستور کار شهرداری قرار دارد.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های مدیریت شهری گوگد است، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون حدود شش هزار مترمربع از بافت‌های فرسوده شهری که برای شهروندان خطرساز بوده و معضل بهداشتی و اجتماعی داشته است، بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و همکاری شهروندان تخریب شده است.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا بافت‌های فرسوده شهری که موجب نازیبایی شهر می‌شود را براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تخریب کنیم.

شهردار گوگد خاطرنشان کرد: شهرداری به شهروندانی که بخواهند در بافت‌های فرسوده مصوب ساخت‌وساز انجام دهند، تسهیلاتی برای صدور پروانه ساختمانی و سایر عوارضات ارائه می‌دهد.

علی‌محمدی با بیان اینکه محدوده قانونی شهر گوگد نزدیک به ۳۰۰ هکتار است که ۳۰ درصد آن را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: بافت فرسوده مصوب شهر گوگد قبلاً ۲۹ هکتار بود، با پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام شده طی دو سال گذشته ۹۰ هکتار به بافت فرسوده شهر اضافه و در کمیسیون‌های مربوطه مصوب شده است.

وی گفت: ۳۰ درصد شهروندان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند، این بافت‌ها دارای معضلات اساسی است؛ لذا بازسازی آن‌ها در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار گوگد افزود: امیدواریم با تلاش مضاعف، کمک دولت و همکاری شهروندان بتوانیم درصد قابل توجهی از بافت‌های فرسوده را ساماندهی کنیم.

کد خبر 622471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.