ژاپن - کاستاریکا/ شمارش معکوس صعود اولین تیم آسیا

تیم ملی ژاپن پس از کسب پیروزی برابر آلمان امیدوار است با برد برابر کاستاریکا، شانس صعودش را به بیشترین حد ممکن برساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز، ششم آذر، از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های ژاپن و کاستاریکا در ورزشگاه احمد بن علی شهر الریان به مصاف یکدیگر می‌روند.

روز دوم گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ژاپن و کاستاریکا

شنبه، ششم آذر، ساعت ۱۳:۳۰

ورزشگاه: احمد بن علی (الریان)

داور: مایکل الیور

آخرین رویارویی:

ژاپن سه- کاستاریکا صفر (سال ۲۰۱۸، دوستانه)

بازی‌های اخیر (همه مسابقات):

ژاپن:

آلمان ۱-۲ ژاپن (جام جهانی ۲۰۲۲)

ژاپن ۱-۲ کانادا (دوستانه)

ژاپن ۰-۰ اکوادور (دوستانه)

ژاپن ۲-۰ آمریکا (دوستانه)

ژاپن ۳-۰ کره جنوبی (قهرمانی شرق آسیا)

کاستاریکا:

اسپانیا ۷-۰ کاستاریکا (جام جهانی ۲۰۲۲)

کاستاریکا ۲-۰ نیجریه (دوستانه)

ازبکستان ۱-۲ کاستاریکا (دوستانه)

کره جنوبی ۲-۲ کاستاریکا (دوستانه)

کره جنوبی ۱-۰ نیوزلند (مقدماتی جام جهانی)

پیش‌نمایش:

ژاپن در حالی خود را برای دومین رقابتش در جام جهانی آماده می‌کند که در گام اول موفق شد تیم ملی آلمان را شکست دهد. شاگردان هاجیمه موریاسو، جام جهانی ۲۰۲۲ خود را با پیروزی دراماتیک و دو بر یک آغاز کردند، در حالی که کاستاریکا در افتتاحیه تورنمنت با نتیجه هفت بر صفر مقابل اسپانیا شکست خورد.

ژاپن روز چهارشنبه مقابل آلمان با یک گل عقب افتاد و ایلکای گوندوغان در دقیقه ۳۳، از روی نقطه پنالتی گل‌زنی کرد، اما دو بازیکن تعویضی تیم موریاسو ژاپن را به سه امتیاز حیاتی رساندند. سامورایی‌ها اکنون خود را در موقعیت مناسبی برای رسیدن به دور بعدی رقابت‌ها قرار داده‌اند و همه‌چیز برای صعود مهیاست. ژاپن پیش از این سه بار به مرحله یک‌شانزدهم نهایی صعود کرده است؛ ازجمله در سال ۲۰۱۸، زمانی که آنها در گروه H در رده دوم قرار گرفتند و سپس در مرحله حذفی به بلژیک باختند.

شاگردان موریاسو مبارزه‌های خود در مرحله گروهی را برابر اسپانیا در تاریخ ۱ دسامبر به پایان خواهند رساند؛ بنابراین اهمیت دیدار این تیم با کاستاریکا کم نیست و تردیدی وجود ندارد که انگیزه نماینده آسیا برای مسجل کردن صعود خود بسیار زیاد است. البته قطعی شدن صعود این کشور به مرحله بعد در هفته دوم، به نتیجه بازی اسپانیا و آلمان نیز بستگی دارد. با این حال راه رسیدن به مرحله حذفی تا حد زیادی هموار شده است.

کاستاریکا پیش از این پنج بار در دیدارهای بین‌المللی دربرابر ژاپن قرار گرفته که هیچ‌کدام از این بازی‌ها برای نماینده آسیایی سخت نبوده و ژاپن چهار پیروزی را کسب کرده است.

تیم ملی کاستاریکا سومین حضور متوالی خود در جام جهانی را تجربه می‌کند، آن هم در شرایطی که این کشور به شکلی باورنکردنی در سال ۲۰۱۴ به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها رسید و در گروه D بالاتر از اروگوئه، ایتالیا و انگلیس قرار گرفت و در مرحله اول حذفی نیز در ضربات پنالتی یونان را شکست داد. کاستاریکا با شکست دادن نیوزلند توانست جواز حضور خود در جام جهانی را به‌دست بیاورد. با این حال دیدار اول این تیم یک شکست تحقیرآمیز برابر اسپانیا بود و بدون شک اگر نمایش مشابهی را از این تیم شاهد باشیم، ژاپن می‌تواند به یک پیروزی دیگر نیز دست یابد.

ترکیب احتمالی:

ژاپن: گوندا، تومیاسو، ایتاکورا، یوشیدا، ناگاتومو، اندو، تاناکا، ایتو، کامادا، کوبو، آسانو

کاستاریکا: ناواس، اوویدو، دوارته، کالو، واستون، تخدا، بورخس، بنته، فولر، کمپبل، کنترراس

پیش‌بینی نتیجه:

ژاپن دو - کاستاریکا صفر

کد خبر 622456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدیه IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    2.1ژاپن