مکزیک صفر- آرژانتین ۲/ دلچسب و تماشایی با ۲ شلیک فوق العاده

تیم ملی آرژانتین با دو گل تماشایی موفق به شکست مکزیک شد تا بازگشتی تماشایی به جام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امشب، شنبه پنجم آذر، از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های مکزیک و آرژانتین در ورزشگاه لوسیل شهر الضعاین به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی دو بر صفر آرژانتین به پایان رسید.

روز دوم گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های آرژانتین و مکزیک

ورزشگاه: لوسیل (الضعاین)

گل‌ها: لیونل مسی (دقیقه ۶۴) انزو فرناندز (دقیقه ۸۷) برای آرژانتین

اخطار: مونتیل (دقیقه ۴۳) از آرژانتین؛ آرائوخو (دقیقه ۲۲)، گوتیرز (دقیقه ۵۰)، هررا (دقیقه ۶۶) و روبرتو آلوارادو (دقیقه ۸۹) از مکزیک

مکزیک: اوچوا، کوین آلوارز (۶۶- رائول خیمنز)، آرائوخو، مورنو، مونتس، گایاردو، گواردادو (۴۲- گوتیرز)، هررا، چاوز، لوزانو (۷۳- روبرتو آلوارادو) و الکسیس وگا (۶۶- اوریل آنتونا)

سرمربی: خراردو مارتینو

آرژانتین: امیلیانو مارتینز، مونتیل (۶۳- مولینا)، اوتامندی، لیزاندرو مارتینز، آکونیا، دی‌پائول، گایدو رودریگز (۵۷- انزو فرناندز)، مک آلیستر (۶۹- پالاسیوس)، لیونل مسی، لائوتارو مارتینز (۶۳- آلوارز) و آنخل دی ماریا (۶۹- کریستین رومرو)

سرمربی: لیونل اسکالونی

داور: دنیله اورساتو (ایتالیا)

شرح بازی:

آرژانتین که در بازی اول مقابل عربستان غافلگیر شده بود برای جبران شکست بازی قبل به مصاف مکزیک آمده بود. مکزیک اما دست و پا بسته نبود و شاگردان مارتینو که در بازی نخست مقابل لهستان هم نشان داده بودند شایستگی‌های زیادی دارند از همان ابتدای بازی پا به پای یاران لیونل مسی جنگیدند و با پرس بی نقصی که از میانه میدان انجام می‌دادند اجازه ایجاد موقعیت را به آرژانتین ندادند. نیمه نخست در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که موقعیت چندان خطرناکی روی دروازه دو تیم، به خصوص مکزیک ایجاد نشد تا این بازی حساس حداقل در ۴۵ دقیقه نخست چنگی به دل نزده باشد.

نیمه دوم نیز در حالی آغاز شد که مانند نیمه نخست این مکزیک بود که بهتر بازی را آغاز کرد و با ارائه یک بازی منسجم در دفاع و بستن فضاها به نوعی باعث شده بود بازی برای آرژانتین گره بخورد. با این حال در حالی که آرژانتین به سختی موقعیت خلق می کرد و استرس و نگرانی در چهره بازیکنان این تیم در حال نمایان شدن بود، این لیونل مسی بود که در اواسط نیمه دوم گره کار آرژانتین را با شوتی زیبا از پشت محوطه جریمه باز کرد تا آلبی سلسته از زیر فشار کشنده قبل از گل اول خارج شوند و با ذهنی باز تر و آزادتر بازی را ادامه دهند.

در ادامه فشار مکزیک برای به تساوی کشاندن بازی ثمری نداشت و این آرژانتین بود که گل دوم را زیباتر از گل نخست این بار با شوت انزو فرناندز به ثمر رساند تا بازگشتی دیدنی به جام داشته باشد. آرژانتین با واکنش مناسبی که نسبت به باخت مقابل عربستان نشان داد ۳ امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به عربستان، به رده دوم جدول گروه C صعود کرد. لهستان با ۴ امتیاز صدرنشین این گروه است و مکزیک یک امتیازی در قعر جدول قرار دارد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۶۴- آرژانتین) - مسی که در پشت محوطه جریمه مکزیک با پاس در عرض دی ماریا صاحب توپ و موقعیت شوت زنی شده بود با شوتی زمینی با پای چپ توپ را دور از دستان اوچوا به گوشه دروازه مکزیک هدایت کرد تا آلبی سلسته از زیر فشار روانی بیرون بیاید.

۲-۰ (دقیقه ۸۷- آرژانتین) - روی یک کرنر کوتاه، انزو فرناندز در کنج محوطه جریمه مکزیک صاحب توپ شد و بدون مکث با ضربه ای کاتدار و دیدنی دروازه اوچوا را برای بار دوم فرو ریخت.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- ضربه آزاد مکزیک در جناح چپ زمین آرژانتین با ارسال قوس دار لوزانو همراه شد اما توپ در حالی که در موقعیت خطرناکی در محوطه جریمه آرژانتین ارسال شده بود پس از رد شدن از جلوی پای هررا از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴- ضربه ایستگاهی لیونل مسی که از نزدیکی نقطه کرنر نواخته شد با مشت اوچوا دور شد تا خطرناک‌ترین موقعیت آرژانتین در نیمه نخست دفع شود.

دقیقه ۴۵- ضربه ایستگاهی دیدنی وگا در حالی که می‌رفت به کنج دروازه آرژانتین بنشیند با عکس العمل فوق العاده و مهار کامل توپ توسط او همراه شد.

دقیقه ۵۱- لیونل مسی در موقعیتی ایده آل پشت محوطه جریمه مکزیک صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما ضربه او از بالای دروازه مکزیک با اختلافی نسبتاً زیاد به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

در حالی که تا پیش از این دیدار برزیل و صربستان با ۸۸ هزار و ۱۰۳ نفر، پرتماشاگرترین دیدار جام بود، امشب دیدار مکزیک و آرژانتین با ۸۸ هزار و ۹۶۶ نفر تماشاگر رکورد پرتماشاگرترین بازی جام جهانی قطر را شکست.

بهترین بازیکن:

لیونل مسی که با گل زیبای خود گره کار آرژانتین در این بازی نفسگیر را باز کرد بهترین بازیکن میدان بود.

کد خبر 622454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.