۲۵۳ مانع صدور مجوز کسب‌وکار رفع می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کمتر از یک ماه آینده ۱۸۳ شرط زائد و مانع صدور مجوز کسب‌وکار توسط هیئت وزیران و ۷۰ شرط که مصوبه مجلس شورای اسلامی بود، ابطال و رفع می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید احسان خاندوزی در هفتادمین جلسه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار اظهار کرد: در جلسه مقررات‌زدایی، ۱۵۰۰ مجوز از مجموع ۴۶۰۰ مجوز کشور به‌عنوان مجوزهای تأیید محور تعیین شد و ۳۱۰۰ مجوز دیگر به‌عنوان مجوزهای اعلانی مشخص شد که فقط با ثبت در درگاه ملی مجوزها صادر می‌شود و دیگر نیازی به فرایندهای اداری و کاغذی نخواهد بود.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز، دوشنبه هفتم آذر، هیئت مقررات‌زدایی که تحولی بزرگ در صدور مجوزهای کسب‌وکار است و بر این اساس دوسوم مجوزهای کشور اعلانی شدند و با تأیید هیئت وزیران، این مصوبه اجرایی می‌شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: ۶۷ مجوز کسب‌وکار با وجود گذشت مهلت قانونی تعیین‌شده، همچنان از سوی شهرداری‌ها، وزارت راه، وزارت کشور، وزارت ورزش و سازمان برنامه و بودجه بدون تعیین شرایط و جزئیات صدور مجوز کسب‌وکار باقی ماندند.

وی ادامه داد: بعضی دستگاه‌ها نیز همچنان صدور مجوز کسب‌وکار خود را خارج از درگاه ملی کسب‌وکارها انجام می‌دهند که عبارت‌اند از: وزارت بهداشت، معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و دیگر سازمان‌ها که از قانون سرپیچی می‌کنند.

منبع: مهر
کد خبر 622430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.