کشورهای استعمارگر در تلاش برای به‌غارت بردن مغزها و استعدادها هستند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کشورهای استعمارگر در هر برهه‌ای، تلاش می‌کنند تا کشورها را در اختیار خود قرار دهند و امروزه در تلاش برای به‌غارت بردن مغزها و استعدادها هستند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در اختتامیه یازدهمین جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو، دور کردن جوانان از مطالعات عمیق را از مشکلات امروز جامعه دانست و اظهار کرد: در زمان ملی شدن صنعت نفت، نخست‌وزیر وقت در مجلس حاضر شد و اعلام کرد کشوری که نمی‌تواند آفتابه بسازد، نمی‌تواند از ملی کردن صنعت نفت صحبت کند، ولی اکنون مجموعه توانمندی چون ستاد نانو با پیگیری و دلسوزی زیاد اعلام می‌کند که ایران بالاتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته در تولید علم قرار گرفته است.

وی تبدیل دانش به فناوری در بسیاری از حوزه‌ها را از دیگر اقدامات این ستاد نانو برشمرد و تصریح کرد: ما شاهد بودیم که برخی از استادان به‌دلیل تهیه قطعه آزمایشگاهی در خارج از کشور دستگیر و زندانی شدند و پس از سال‌ها تحمل زندان در فرایند تبادل، به کشور بازگشتند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به بعضی از دستاوردهای موفق ستاد نانو اشاره کرد و با بیان اینکه بهتر بود دکتر سرکار، دبیر ستاد نانو، از تجربه رقابت ربات جراحی با ربات داوینچی و حیرت خارجیان از پیشرفت‌های علمی ایران سخن می‌گفت، ادامه داد: این دستاوردها حاصل در کنار هم قرار گرفتن مدیریت خوب و نیروی انسانی توانمند است.

رستمی با بیان اینکه دانشگاه‌ها پس از انقلاب برای کشور افتخارآفرین بوده‌اند، خاطرنشان کرد: حوزه پزشکی نمونه‌ای از این افتخارات است و شاهد بودیم که بعضی از کشورها مترصد بودند تا با اعمال تحریم‌ها، این درخت تنومند را به زمین بیفکنند، ولی با همت بعضی از مجموعه‌های دانش‌بنیان، امروزه توانستیم در چهار پلتفرم، شش واکسن را تولید کنیم و این واکسن‌ها به واکسن کرونا محدود نمی‌شود، بلکه موفق به تولید واکسن آنفلوآنزا هم شدیم.

وی حوزه‌های دفاعی، هسته‌ای و داروسازی را از دیگر زمینه‌هایی دانست که پژوهشگران کشور دستاوردهای ارزنده‌ای در آن عرضه کرده‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: این همه موفقیت به‌دلیل در کنار هم قرار گرفتن دانشمندان و پژوهشگران بوده است.

رستمی ضمن اشاره به جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو و حضور پررنگ دختران و بانوان در آن اظهار کرد: در کشور، دانشمندان پیشرویی داریم که به دور از همه جریان‌های ناامیدکننده و منحرف‌کننده، حرکت رو به جلویی را آغاز کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کشورهای استعمارگر در هر برهه‌ای، تلاش می‌کنند تا کشورها را در اختیار خود قرار دهند و امروزه در تلاش برای به‌غارت بردن مغزها و استعدادها هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 622420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.