لهستان ۲ _ عربستان صفر/ شگفتی در کار نبود؛ شاگردان رنار، بازنده سربلند

لهستان با دو گل از سد عربستان گذشت تا معادلت صعود در هفته سوم گروه C را پیچیده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لهستان و عربستان در دومین دور از گروه C رقابت‌ها و از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز شنبه _ پنجم آذر ماه _ در استادیوم البیت مقابل هم قرار گرفته‌اند که این مسابقه در نیمه دوم با برتری دو گله به سود یاران لواندوفسکی در جریان است. این در حالی است که عربستان فرصت جبران نتیجه از روی نقطه پنالتی را در نیمه نخست داشت اما درخشش شزنی، برتری لهستانی‌ها را حفظ کرد.

مرحله گروهی، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ملی لهستان و عربستان

ورزشگاه: اجوکیشن‌سیتی، دوحه

گل‌ها: پیوتر زیلنسکی (دقیقه ۳۹، برای لهستان) - روبرت لواندوفسکی (دقیقه ۸۲، برای لهستان)

اخطار: جیکوب کیوور (دقیقه ۱۵، از لهستان) - متئو کش (دقیقه ۱۶، از لهستان)، آرکادویژ میلیک (دقیقه ۱۹، از لهستان) -عبدالله المالکی (دقیقه ۲۰، از عربستان) -عبدالله العمری (دقیقه ۲۷، از عربستان) - عبدالله العمری (دقیقه ۴+۴۵، از عربستان)

اخراج: -

تیم ملی لهستان: وویژیک شزنی، کمیل گلیک، جیکوب کیوور، متئو کش، بارتوژ بریژینسکی، کریستین بیلیک، کریچوویاک، فرانکوفسکی، پیوتر زیلنسکی، روبرت لواندوفسکی، آرکادویژ میلیک (دقیقه ۷۱- کریزتوف پیاتک)

سرمربی: چسواو میشنیویچ (لهستان)

تیم ملی عربستان: محمد العویس، محمد البریک، علی البلیهی، عبدالله العمری، سعود عبدالحمید، محمد کانو، عبدالله المالکی (دقیقه ۸۵- عبدالرحمن العبد)، سامی الناجی (دقیقه ۴۶- نواف عابد (دقیقه ۵+۹۰ - هاتان بحبری)، سالم الدوساری، صالح الشهری (دقیقه ۸۵- ناصر الدوساری)، فراس البوریکان

سرمربی: هروه رنار (فرانسه)

داور: ویلتون سامپایو (برزیل)

شرح بازی:

سبزپوشان عربستان بازی را بهتر آغاز کردند و با اعتماد به نفس سعی در خلق موقعیت داشتند. شاگردان رنار توپ و میدان را در اختیار داشتند و برتری مطلق‌شان کاملاً به چشم می‌آمد. بعد از دقایقی شدت حملات عربستان کاهش یافت و عربستان جلو کشید. همین موضوع موجب شد تا روی هوش لوا و پاسش، زیلنسکی لهستان را به گل اول برساند.

چند دقیقه بعد عربستان به یک ضربه پنالتی دست یافت اما شزنی مانع از گلزنی سالم الدوساری شد و در ریباند، البریک را هم ناکام گذاشت. در ادامه نیز تلاش سعودی‌ها نتیجه‌ای را در بر نداشت تا نیمه اول با برتری شاگردان میشنیویچ به پایان رسید.

نیمه دوم را عربستان با دست بالاتر برای جبران گل خورده به میدان آمد. با این وجود درخشش شزنی جلوی گلزنی شاگردان هروه رنار را گرفت. دقایقی نوبت به لهستانی‌ها رسید تا روی دروازه حریف خلق موقعیت کنند. آن‌ها دو بار توپ را به تیرک زدند و دروازه العویس با خوش‌شانسی بسته ماند.

حملات عربستانی‌ها ادامه داشت اما اشتباه مالکی و فرصت طلبی لواندوفسکی با به ثمر رساندن گل دوم، آب سرد را روی هواداران پرتعداد سبزپوشان ریخت. بعد از این گل لهستان کامل بر بازی مسلط شد و تا آستانه گل سوم پیش رفت. 

شرح گل:

۱ - ۰ (پینور زیلنسکی - دقیقه ۳۹) - لواندوفسکی با فرصت‌طلبی پاس ارسالی به محوطه را از جلو العویس ربود و پاس کات بک را در آستانه دروازه به زیلنسکی رساند تا توپ را محکم به تور دروازه عربستان بکوبد.

۲ - ۰ (روبرت لواندوفسکی - دقیقه ۸۲) - کنترل ضعیف مالکی در نزدیکی محوطه جریمه موجب توپ‌گیری لواندوفسکی و تک به تک شدنش با العویس شد تا مهاجم فرصت طلب لهستانی توپ را به گوشه دروازه بفرستد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۳- شوت کانو با بغل پا را شزنی از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۶- کرنر ارسالی لهستانی‌ها با ضربه سر لواندوفسکی همراه شد و صالح الشهری توپ را از روی خط دروازه برگرداند.

دقیقه ۴۵- سالم الدوساری پنالتی را زمینی به سمت راست دروازه زد که شزنی توپ را گرفت و در برگشت، البریک هم نتوانست شزنی که از شیرجه قبلی روی زمین قرار داشت را مغلوب کند تا تنها یک کرنر به سود شاگردان رنار به دست آید.

دقیقه ۵۴- سالم الدوساری در شلوغی محوطه توپ را از چندی متری به سمت دروازه لهستان زد اما باز هم شزنی مانع گلزنی او شد.

دقیقه ۶۰- پاس عمقی الدوساری، فراس البوریکان را درون محوطه راه انداخت و شوت محکم او زوزه کشان از بالای دروازه لهستان به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳- ارسال از سمت چپ لهستانی‌ها به درون باکس عربستان با ضربه سر شیرجه‌ای میلیک همراه شد و توپ به تیرک افقی دروازه العویس برخورد کرد.

دقیقه ۶۶- پاس تند و تیز را لواندوفسکی با ضربه تماشایی زودتر از العویس قطع کرد و توپ او به تیرک خورد.

دقیقه ۷۸- ضربه زمینی عبدالله المالکی با فاصله‌ای اندک از کنار دروازه شزنی به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰- لواندوفسکی دوباره با دروازبان عربستان تک به تک شد اما ضربه چیپ او را العویس گرفت تا فرصت دبل را از لوا بگیرد.

دقیقه ۶+۹۰- شوت کانو با کات داخل پا به شکلی خطرناک از کنار دروازه لهستان به اوت رفت.

کات ویژه:

* در دقیقه ۴۴ خطا لهستانی‌ها روی البریک باعث شد تا داور برزیلی پس از بازبینی صحنه در VAR، نقطه پنالتی را به سود سعودی‌ها نشان داد.

کد خبر 622419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.