مطالبات شهرداری‌ها پرداخت شود، نیازی به کمک دولت‌ نداریم

شهردار همدان گفت: چنانچه مطالبات شهرداری‌ها از سوی دولت پرداخت شود، شهرداری‌ها نیز اقداماتی را در سطح عملکردی انجام می‌دهند و شهروندان از این اقدامات مثبت منتفع می‌شوند.

سیدمسعود حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دولت سیزدهم به منظور توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر اقداماتی انجام و اعتبارات خوبی را اختصاص داده است و چنانچه دولت مطالبات و حق و حقوق واقعی شهرداری‌ها را پرداخت کند، نیازی به کمک دولت در هیچ زمینه‌ای نیست.

وی افزود: ضمن قدردانی از پرداخت یارانه‌های خوب دولت به شهرداری‌ها در بحث حمل‌ونقل عمومی، خواستار پرداخت کامل حق‌وحقوق شهرداری‌ها بر اساس ماده ۲۳ جرایم رانندگی و ارزش افزوده هستیم، چراکه از سوی خزانه کشوری هیچ رقمی به شهرداری‌ها پرداخت نشده است.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: اکنون بیشتر شهرداری‌های کشور رقم بالایی از مطالبات انباشته را در نزد دولت دارند که پرداخت نشده است، پرداخت نشدن مطالبات از سوی دولت موجب تضعیف شهرداری‌ها می‌شود.

حسینی اضافه کرد: چنانچه مطالبات شهرداری‌ها از سوی دولت پرداخت شود، شهرداری‌ها نیز اقداماتی را در سطح عملکردی خود خواهند داشت و شهروندان از این اقدامات مثبت منتفع می‌شوند؛ بنابراین امید داریم حق شهرداری‌ها تمام و کمال پرداخت شود و نگاه شهرداری‌ها کمتر به سمت دولت باشد.

وی در خصوص خرید اتوبوس‌های شهری با کمک دولت، گفت: شهرداری‌های استان همدان در زمینه بازسازی اتوبوس وضعیت مطلوبی دارند، اما در عرصه خرید اتوبوس به صورت مشارکتی با وزارت کشور، به دلیل نبود نقدینگی و پرداخت نشدن مطالبات از سوی دولت، کمتر از سهمیه خود از این فرصت بهره‌برداری کرده‌ایم.

شهردار همدان ادامه داد: از اوراق مشارکت به دلایل مختلف همچون مباحث مالی و بدهکاری کمتر بهره‌مند شدیم، اما با وجود تلاش‌های انجام شده، حدود ۳۰ درصد از سهمیه خود را استفاده کرده‌ایم و به دنبال بهره بردن از ظرفیت صددرصدی شهرداری همدان در عرصه خرید اتوبوس شهری با کمک یارانه دولت هستیم.

ایجاد شهر خودرو و بازار یدکی در همدان

حسینی تصریح کرد: در بحث درآمدهای پایدار تمرکز برنامه‌ای خود را روی ایجاد مشوق برای ورود سرمایه‌گذار بخش خصوص و وصول مطالبات قرار داده‌ایم، البته بعضی برنامه‌ها کوتاه‌مدت و بعضی بلندمدت است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در عرصه درآمدهای پایدار شهرداری با ورود بخش خصوصی، گفت: شهر همدان به عنوان شهر پایلوت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تعیین شده است و تمرکز ویژه‌ای بر این بخش داریم.

شهردار همدان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها، بازیافت هواپیما، فیبرنوری و شهرداری الکترونیکی اقداماتی عملیاتی شده است، افزود: به دنبال سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد شهر خودرو و بازار یدکی هستیم تا همدان به عنوان شهر برتر مرکز غرب کشور مطرح شود.

کد خبر 622397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.