روستاییان از مزایای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند خواهند شد

رئیس شورای اسلامی شهرستان بروجن با بیان اینکه تمام روستاییان از مزایای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند خواهند شد، گفت: حضور رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها در کمیته اشتغال شهرستان ضروری است، زیرا نمایندگان یک شهر با جزئی‌ترین مشکلات آشنا هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارسلان حاجی‌پور امروز _ شنبه پنجم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با وجود اینکه در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی تساوی بین زنان و مردان وجود ندارد، اما باید تلاش شود زنانی که در میدان کار و اشتغال مشغول به کار هستند در شرایط مناسبی به سر ببرند.

وی اضافه کرد: حرکت به سمت توان‌افزایی زنان در حوزه اشتغال و بهره‌گیری از استعدادها و توانمندی‌های این قشر تأثیرگذار در جامعه، همچنین عملیاتی کردن طرح‌های اشتغال‌زایی آنان می‌تواند بخش زیادی از معضلات را در جهت حضور زنان رفع کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بروجن با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی، خاطرنشان کرد: روستاییان که به شهرها مهاجرت کردند در سطح شهر ساکن نشدند و در حاشیه شهرها هستند که این خود مشکلاتی از جمله افزایش حاشیه‌نشینی، تغییر فرهنگ و مشکلات اقتصادی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تمام روستاییان از مزایای اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند خواهند شد، گفت: حضور رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها در کمیته اشتغال شهرستان ضروری است، زیرا نمایندگان یک شهر با جزئی‌ترین مشکلات آشنا هستند.

فاطمه سیفی‌پور، نایب رئیس شورای اسلامی شهر نقنه در خصوص ضرورت رفع معضلات اشتغال‌زایی، گفت: دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال‌زایی با مشکلاتی نیز مواجه هستند، چرا که وام پرداختی با وجود تورم‌های بازار کفاف راه‌اندازی شغل به صورت کامل را نمی‌دهد و مبلغی از تسهیلات به صورت بلوکه در حساب می‌ماند.

وی افزود: به عنوان مثال یک کارگاه تولیدی خیاطی در شهر نقنه راه‌اندازی شده، اما کارفرما علی‌رغم اشتغال‌زایی برای ۲۰ نفر توان مالی برای تغییر محل کار و وسعت آن را نداشته است و در مکانی کوچک فعالیت می‌کنند.

کد خبر 622369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.