مهدی طارمی با ۸ خلق‌ موقعیت در رده دوم تاریخ جام‌جهانی ایستاد!

مهدی طارمی ستاره تیم‌ ملی فوتبال ایران در بازی روز گذشته مقابل ولز، هشت‌بار برای هم‌تیمی‌هایش خلق‌ موقعیت داشت و پس از کوین دی‌بروینه، بیشترین آمار را در تاریخ جام‌جهانی ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته _جمعه چهارم آذرماه_ از ساعت ۱۳:۳۰ تیم‌های ملی فوتبال ولز و ایران در گام دوم مرحله گروهی (B) در ورزشگاه احمدبن‌علی شهر الریان رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و پس از ۱۱۱ دقیقه نفس‌گیر، تیم ملی ایران با گل‌های روزبه چشمی و رامین رضائیان برابر ولز به یک پیروزی مهم و حیثیتی رسید.

در این دیدار مهدی طارمی یکی از ستاره‌های بی‌نظیر ایران بود و با ارائه یک نمایش فوق‌العاده، تیزهوشانه و حرفه‌ای در به‌دست‌آمدن این پیروزی نقش زیادی را ایفا کرد؛ او مقابل ولز یک پاس‌گل داد، هشت موقعیت گلزنی برای هم‌تیمی‌هایش خلق کرد، یک دربیل موفق داشت، سه خطا از بازیکنان حریف گرفت و امتیازش در پایان بازی ۷.۱ شد.

با وجود اینکه برخی از رسانه‌ها مدعی شدند طارمی بیشترین خلق موقعیت را در تاریخ جام‌جهانی به‌ثبت رسانده، اما آخرین‌بار «کوین دی‌بروینه» در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۴ مقابل آمریکا ۱۰ خلق‌موقعیت داشت و رکورددار این بخش در تاریخ جام‌جهانی است.

با این تفاسیر، طارمی نخستین بازیکن پس از کوین دی‌بروینه است که در یک بازی، بیشترین موقعیت را خلق می‌کند و بالاتر از مسوت اوزیل، نیمار و کوین تریپیر (هفت خلق‌موقعیت) جایگاه دوم این بخش در تاریخ جام‌جهانی را از آن خود کرد.

کد خبر 622345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.