شوراهای مراکز استان‌ها در راستای تحقق درآمد پایدار تلاش کنند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شوراهای مراکز استان‌ها باید در راستای تحقق درآمد پایدار تلاش کنند و آن را امر حاشیه‌ای تلقی نکنند، پای کار بیایند و احقاق حق کنند تا رضایتمندی را در سطح جامعه ارتقا دهیم.

محمود مسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصل هفتم قانون اساسی به شوراهای اسلامی برمی‌گردد و ظرفیت خوبی است که باید محقق شود.

وی با اشاره به اینکه از دوره نخست شکل‌گیری شوراها در این نهاد فعال بوده‌ام، گفت: شوراها در دوره اول، دوم و سوم دستاوردهای شیرینی برای مردم به همراه داشت و باید تمام ظرفیت‌هایی که قانون اساسی برای آن‌ها تعریف کرده است، محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه تعهدات دولت به شوراها در راستای اصل قانون اساسی است که باید به آن عمل شود، افزود: البته دولت‌ها با تنگناهایی روبه‌رو هستند و همین دلیل باعث شده است تا به تعهدات خود عمل نکنند.

وی با بیان اینکه دولت امسال برای تأمین ناوگان شهری کمک خوبی به شهرداری‌ها کرده است، گفت: ۸۰ درصد هزینه را دولت و ۲۰ درصد هزینه را شهرداری تقبل کرده است که نقطه مثبت و نویددهنده ارتباط بهتر میان دولت و شوراها در آینده است.

مسگریان خاطرنشان کرد: توجه به عدالت از مواردی است که باید در موضوع درآمد پایدار لحاظ شود و درآمد پایدار با عنوان ارزش افزوده به نسبت جمعیت شهرها بین هر شهر توزیع شود.

وی افزود: در حال حاضر شهری همچون همدان که کارخانه‌هایی در آن وجود ندارد و از ارزش افزوده بهره‌مند نیست، با مشکل درآمد روبه‌رو است و بخشی از ارزش‌های افزوده موجود نیز به مرکز منتقل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه حق مردم در سراسر کشور این است که از درآمد پایدار به عنوان درآمدی که جوابگوی نیازهای اولیه هر شهرداری است، برخوردار شوند، تصریح کرد: این امر تحقق نمی‌یابد مگر اینکه عدالت‌محوری وجود داشته باشد.

وی گفت: شوراهای مراکز استان‌ها نیز باید در راستای تحقق درآمد پایدار تلاش کنند و آن را امر حاشیه‌ای تلقی نکنند، پای کار بیایند و احقاق حق کنند تا رضایتمندی در سطح جامعه را ارتقا دهیم.

کد خبر 622314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.