اختلاف اهالی یانچشمه بر سر چه بود؟

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در پی اختلاف به وجود آمده بین اهالی شهر یانچشمه درخصوص وضعیت زمین وقفی جنب مسجد صاحب‌الزمان (عج) بازدید میدانی از وضعیت زمین موقوفه انجام شد؛ این زمین جهت احداث حسینیه وقف شده و عمل به وقف واجب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسن امیری امروز _شنبه پنجم آذرماه_ در پی اختلاف به وجود آمده بین اهالی شهر یانچشمه درخصوص وضعیت زمین وقفی جنب مسجد صاحب‌الزمان (عج) در دیدار با بخشدار و شهردار این شهر، اظهار کرد: بازدید میدانی از وضعیت زمین موقوفه انجام شد؛ این زمین جهت احداث حسینیه وقف شده و عمل به وقف و نیت واقف واجب است.

وی با اشاره به ارائه طرح پیشنهادی جهت احداث حسینیه چند منظوره در این زمین، ادامه داد: در این زمینه بهتر است استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بومی در اولویت باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره وضعیت گردشگری مناسب منطقه شیدا، افزود: احداث این حسینیه با کاربری چند منظوره باید در اولویت طرح‌های عمرانی این منطقه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین مشکل جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: هدایت کردن نیت واقفان به سمت اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان است.

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به کشت و تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم، لوبیا، ذرت و سیاه دانه در موقوفات، همچنین راه‌اندازی مزرعه گل محمدی در جوار امامزادگان به عنوان طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب طرح شمیم خدمت، گفت: درآمد حاصل از موقوفات در راستای نیت واقفان هزینه می‌شود.

به گزارش ایمنا، یانچشمه، شهری ساحلی در حاشیه سد زاینده رود است که در شهرستان بن از توابع استان چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد.

کد خبر 622312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.