تشکیل کمیته نظام پیشنهادها در شهرداری ساوه

مدیر مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری ساوه از تشکیل نخستین کمیته نظام پیشنهادهای شهرداری خبر داد و گفت: نظام پیشنهادها سیستم مدونی دارد که می‌توان از آن برای جلب مشارکت کارکنان و شهروندان در راستای تحقق اهداف سازمان بهره برد.

منصور شیرمرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مطلوب‌ترین رویکردهای مدیریت مشارکتی، نظام پیشنهادهای است که به دلیل قابلیت کاربردی و پیاده‌سازی در سازمان‌های مختلف تولیدی و خدماتی با استقبال بهتری مواجه شده است.

وی با بیان اینکه نظام پیشنهادها یکی از اصلی‌ترین ابزارها و روش‌های نظام بهبود مستمر است، افزود: این نظام زمینه‌ساز مشارکت فکری کارکنان، متخصصان یا علاقه‌مندان بخش‌های مختلف مدیریتی در راستای پیشبرد اهداف کلان در حوزه‌های مختلف به‌شمار می‌آید.

مدیر مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری ساوه خاطرنشان کرد: مشارکت موجب همسویی اهداف فردی با اهداف سازمانی می‌شود و زمینه لازم جهت تولید و به‌کارگیری خلاقیت‌ها و توانمندی‌های نهفته در کارکنان و ایجاد انگیزه در آنان را فراهم می‌کند.

شیرمرد تصریح کرد: کمیته نظام پیشنهادهای شهرداری هشتم آبان‌ماه سال جاری در شهرداری ساوه بنا به دستور شهردار و بر اساس قوانین و مقررات اداری بر مبنای اصل مشورت با آگاهان و استفاده از نظرات آنان و حفظ کرامت شهروندی که از اصول اساسی مدیریت و مورد تاکید در اسلام است، تشکیل شد.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری ساوه بر این باور است که در هر مؤسسه و سازمانی می‌توان به راه‌حل‌هایی بهتر و مؤثرتر از آنچه در حال انجام است، دست یافت.

مدیر مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری ساوه با بیان اینکه نظام پیشنهادها یکی از روش‌های انسان‌محور در راستای ارتقای بهره‌وری است، تاکید کرد: نظام پیشنهادها سیستم مدونی دارد که می‌توان برای جلب مشارکت کارکنان و شهروندان در راستای تحقق اهداف سازمان از آن بهره برد.

شیرمرد تصریح کرد: با استفاده از نظام پیشنهادها، محیطی در سازمان ایجاد می‌شود که کارکنان، مردم و تمام افرادی که با سازمان در ارتباط هستند می‌توانند از عالی‌ترین رده سازمانی تا پایین‌ترین سطح آن، نظرات، ایده‌ها و پیشنهادهای خود در زمینه حل مشکلات، نارسایی‌ها و بهبود مستمر فعالیت‌های سازمان را ارائه کنند.

وی گفت: تلاش برای جلب مشارکت مردم و کارکنان در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها، تقویت فرهنگ به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، پدید آوردن فضایی مناسب برای شکوفا کردن و بهره گرفتن از اندیشه و تجربه‌های خرد جمعی، مردم‌سالاری، افزایش میزان تعلق و دلبستگی آنان به مشارکت در راستای نگهداشت شهر ساوه، فراهم کردن فضای آزاد و سالم برای طرح و نقد اندیشه و وسعت دادن به میزان آگاهی‌ها و توانایی‌های مشارکت‌کنندگان از راه دریافت نظرات، پیشنهادها، ارزشیابی و نقد آنها از فواید نظام پیشنهادهای شهرداری ساوه است.

مدیر مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری ساوه افزود: ایجاد انگیزه‌های معنوی و مادی در راستای برانگیختن و به‌کار گرفتن توان بالای اندیشیدن و پدید آوردن راهکارهای سازنده از سوی مشارکت‌کنندگان، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در پیشبرد اهداف بخش مدیریت شهری و آموزش‌های شهروندی، کاهش هزینه‌های جاری، بهبود روندهای عملیاتی و افزایش بهره‌وری از اهداف استقرار نظام پیشنهادها است.

کد خبر 622289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.