رونق گردشگری داخلی زمینه‌ساز کسب درآمدهای پایدار

شهردار بجنورد گفت: شهر بجنورد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در محور مواصلاتی شمال کشور، موقعیت خوبی از منظر گردشگری دارد.

جواد حمیدی‌راوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نحوه همراهی دولت سیزدهم در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حمل‌ونقل عمومی داشته و رایزنی‌هایی از سوی هیئت دولت با شهرداری‌های کشور در خصوص خرید اتوبوس شهری برای شهرداری‌ها انجام شده است.

وی افزود: اعتبار خوبی در این زمینه از سوی دولت اختصاص پیدا کرده و مقرر شده است ۲۰ تا ۲۵ درصد از هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس را شهرداری‌ها و ۸۰ تا ۷۵ درصد مابقی هزینه را وزارت کشور پرداخت کند.

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: شهرداری از این فرصت استفاده و با پرداخت هزینه لازم در مرحله نخست اقدام به خرید ۲۶ دستگاه اتوبوس شهری کرد که به مرور در حال تحویل به شهرداری است.

حمیدی‌راوری در خصوص پرداخت مطالبات شهرداری‌ها از سوی دولت، تصریح کرد: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای دریافت مطالبات از دستگاه‌های دولتی داشته‌ایم. در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری بجنورد مفادی قرار داده شده که به پرداخت بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری بجنورد کمک می‌کند و در حال حاضر بخشی از بدهی دریافت شده است.

وی با اشاره به لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها گفت: درآمدهای پایدار از موضوعات و قوانین بسیار مهمی است که به شهرداری‌ها کمک چشمگیری می‌کند، در این راستا قرار بر تشکیل زیرکارگروه‌هایی است تا روند و نحوه اجرای قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها بر مبنای آنها انجام شود.

شهردار بجنورد اضافه کرد: این جریان در خصوص یک سری موضوعات محقق شده و برای سایر موضوعات در حال پیگیری است.

حمیدی‌راوری با اشاره به اهم مشکلات و سیاست‌گذاری‌های آتی شهرداری، افزود: شهر بجنورد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در محور مواصلاتی شمال کشور و شهر مشهد، موقعیت خوبی از لحاظ عبور و مرور گردشگر داخلی دارد.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های شهرداری بجنورد بر مبنای ارائه خدمات و ابتکارات به منظور جذب گردشگر داخلی است تا زمینه برای جذب درآمدهای پایدار فراهم شود.

کد خبر 622280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.