ترخیص ۹۹ تن دارو از گمرک شهید رجایی

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: ۹۹ تن دارو و مواد اولیه دارویی در ۲۰ فقره اظهارنامه و به ارزش بیش از دو میلیون دلار از گمرک شهید رجایی در حال ترخیص و پرداخت حقوق ورودی و خروج از گمرک است.

به گزارش ایمنا و به نقل از صداوسیما، حسین سعیدی اظهار کرد: مواد اولیه دارویی و دارو پس از اظهار اظهارنامه در مسیر سبز قرار می‌گیرند و با نامه حداقل اسناد سازمان غذاودارو و در صورت پرداخت حقوق ورودی، صددرصد محموله‌ها بلافاصله از گمرک ترخیص می‌شوند.

وی افزود: ۹۹ تن دارو و مواد اولیه دارویی از گمرک شهید رجایی در حال ترخیص است، این میزان دارو در ۲۰ فقره اظهارنامه و به ارزش دو میلیون و ۷۲۰ هزار دلار به گمرک اظهار شده است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان ادامه داد: ۱۱۸ تن دارو و مواد اولیه دارویی نیز به گمرک اظهار شده است که در مرحله ارزیابی و تشریفات گمرکی است.

سعیدی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان گمرک در راستای ترخیص کالاهای اساسی و مهم افزود: آخر هفته گذشته تشریفات ۱۶ تن دارو و مواد اولیه دارویی به صورت شبانه در کمترین زمان ممکن پس از انجام تشریفات گمرکی از این گمرک ترخیص شد.

توزیع‌کنندگان عامل اصلی کمبود دارو هستند

عبدالمجید شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص چرایی کمبود دارو در بازار اظهار کرد: مشکل ما در حوزه اقتصاد عمدتاً در بخش توزیع است.

وی افزود: با وجود آنکه در ۴۳ سال گذشته توانسته‌ایم تحریم‌ها را دور بزنیم، هنوز نتوانستیم مخلان امنیت اقتصادی در بخش توزیع را سر جایشان بنشانیم. واسطه‌های بخش توزیع، عامل اصلی به‌هم‌ریختگی بازار هستند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بازی کردن با کالایی که حکم نوشدارو دارد، بازی با جان مردم است، گفت: مواد اولیه ساخت دارو به کشور وارد شده اما مشکلاتی که منجر به کمبود دارو در بازار شده ناشی از مشکلات حوزه توزیع دارو و مواد اولیه تولید آن است.

شیخی اضافه کرد: دست واسطه‌ها و توزیع‌کنندگان در این اختلال وجود دارد و تاکنون برخورد قاطعانه‌ای با این افراد که با مردم و نظام محاربه اقتصادی می‌کنند انجام نشده است.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه باید برای این افراد پرونده تشکیل داده و به نحوی با آنان برخورد کند که درس عبرتی برای دیگران باشد تا اختلالی در نظام توزیع کالاها و خدمات ایجاد نکنند.

کد خبر 622257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.