ماجرای مسمومیت دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان +آخرین جزئیات

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان درخصوص مسمومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی، گفت: آزمایش‌های لازم و نمونه‌برداری از آب، موادغذایی و سطوح انجام شده است، همچنین آزمایش‌هایی از بیماران انجام شده که نتایج آن‌ها روز گذشته به دست آمد و ابتلای دانشجویان به کرونا و آنفلوانزا منتفی شد.

حمید گله‌داری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره مسمومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: همیشه بحث طغیان و اپیدمی‌ها وجود داشته، رسالت ما در دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان، حفظ و ارتقای سلامت مردم است.

وی ادامه داد: از زمانی که دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان دچار مسمومیت شدند، تیم بحران مرکز بهداشت استان در این دانشگاه حضور یافت؛ این تیم متشکل از کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط، آزمایشگاه و کارشناسان مرتبط است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: آزمایش‌های لازم و نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی، سطوح و بیماران انجام شده که نتایج بعضی از آزمایش‌ها روز گذشته به دست آمده است و ابتلای آن‌ها به کرونا و آنفلوانزا منتفی شد.

وی با بیان اینکه نتایج سایر آزمایش‌ها امروز یا فردا آماده می‌شود، اضافه کرد: درحال‌حاضر نمی‌توان به طور دقیق علت این اتفاق را اعلام کرد، پیش‌تر نیز با این اتفاقات مواجه بودیم، مشکلات و مسائل به وجود آمده در دست بررسی است تا به نتیجه نهایی دست یابیم.

مسمومیت ۵ درصد از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

گله‌داری خاطرنشان کرد: پنج درصد از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان دچار مسمومیت شدند، حدود ۸۰ نفر از دانشجویان مسموم شده به بیمارستان‌خمینی‌شهر اعزام و سایر آن‌ها در مرکز بهداشت دانشگاه صنعتی درمان شدند.

وی افزود: از تعداد افرادی که برای درمان به بیمارستان خمینی‌شهر اعزام شدند، سه نفر بستری شدند که یک نفر از آن‌ها روز گذشته از بیمارستان مرخص شد و دو نفر دیگر امروز از بیمارستان ترخیص می‌شوند، از این رو حال عمومی دانشجویان مسموم شده مطلوب است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: روز گذشته جلساتی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار و توصیه‌های لازم مطرح و تدابیر لازم را در این راستا اندیشیده شد.

وی گفت: از دانشجویانی که بیمار شدند و سایر افرادی که با آن‌ها ارتباط دارند درخواست می‌کنم، پروتکل‌های لازم را رعایت کنند، بحث اپیدمی همیشه وجود دارد، از این رو باید در راستای جلوگیری از شیوع اپیدمی اقدامات لازم جهت قطع زنجیره انتقال و سرایت بیماری‌ها انجام شود، هنوز مشخص نشده که علت این اتفاق، بیماری ویروسی یا مسمومیت غذایی بوده است.

گفتنی است، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این راستا مطرح کرده است که براساس آزمایش‌ها انجام شده، منشأ این بیماری از آب نیست و تا روز دوشنبه و سه‌شنبه ششم و هفتم آذرماه نتایج آزمایش‌ها و منشأ این اتفاق مشخص می‌شود؛ تاکنون بیش از ۲۷۰ نفر از دانشجویان درگیر بیماری شده‌اند اما اکنون تعداد آن‌ها در حال کاهش است.

کد خبر 622217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.