ولز و انگلیس ۲ حریف متفاوت برای ایران بودند/ آمریکا کمی بهتر از ولز بازی می‌کند!

«تیم ولز در حد انگلیس نبود و تیم ملی ایران هم دو بازی متفاوت را از خود به نمایش گذاشت. دیدار اول برای ما استثنایی بود چراکه ترکیب و اَرنج نامناسبی داشتیم، از طرفی هم انگلیس به عنوان یک تیم قدرتمند شاگردان کی‌روش را وادار به اشتباهات زیادی کرد.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های روز دوم رقابت‌های گروه B جام‌جهانی تیم ملی ایران مقابل ولز به پیروزی دو بر صفر دست پیدا کرد. کارلوس کی‌روش در این دیدار تغییراتی را در ترکیب و سبک بازی خود ایجاد کرده بود و همین مسئله باعث شد سه امتیاز حیاتی این بازی در جیب ایران بماند.

درخصوص سبک‌های متفاوت بازی ایران روبه‌روی انگلیس و ولز گفت‌وگویی با رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال کشورمان داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

نظرتان را درخصوص سبک بازی تیم ملی مقابل ولز و انگلیس بگویید

تیم ولز در حد انگلیس نبود و تیم ملی ایران هم دو بازی متفاوت را از خود به نمایش گذاشت. دیدار اول برای ما استثنایی بود چراکه ترکیب و اَرنج نامناسبی داشتیم و از طرفی هم انگلیس به عنوان یک تیم قدرتمند شاگردان کی‌روش را وادار به اشتباهات زیادی کرد، اما ولز یک حریف نه چندان قدرتمند محسوب می‌شد.

البته نباید از این موضوع چشم‌پوشی کنیم که بازیکنان ما در مقابل شاگردان «راب پیج» هماهنگ‌تر و منظم‌تر بازی کردند و خط دفاعی ایران نیز اشتباهات فاحش گذشته را نداشت. هرچند تیم کشورمان تا دقایق پایانی تیم برتر میدان بود و موقعیت‌های زیادی خلق کرد، اما پس از ده نفر شدن حریف تسلط بیشتری روی بازی پیدا کرد و درحالی‌که تیم ملی ولز تسلیم شده بود و هیچ امیدی نداشت در وقت‌های اضافه موفق به گلزنی شد و سه امتیاز ارزشمند را کسب کرد.

نظر شما در رابطه با تغییراتی که سرمربی تیم کشورمان در ترکیب اصلی اعمال کرد چیست؟

در بازی اول کی‌روش یک ترکیب پراشتباه را در نظر گرفته بود. واقعیت این است که دیدار با انگلیس یک بازی پراشتباه برای بازیکنان و کادرفنی ایران به شمار می‌رفت. بدون تردید انگلیس هر تیمی را با هر ترکیبی وادار به اشتباه می‌کرد، به همین دلیل کی‌روش بازی اول را با یک تفکر دفاعی پشت سر گذاشت اما در مقابل ولز تیم ما منسجم و با وظایف صحیح بازی کرد؛ نمی‌توان گفت بازیکنانی مانند علی کریمی و روزبه چشمی در مقابل انگلیس ضعیف و در مقابل شاگردان راب پیج قوی بودند، فقط نوع تفکرات سرمربی تفاوت داشت.

با توجه به سبک بازی امروز تیم ملی می‌توانیم بگوییم کی‌روش انگلیس را به عنوان یک حریف آزمایشی نگاه می‌کرد

اگر کی‌روش برای دیدار اول تیم ملی در نظر داشته ترکیب آزمایشی خود را امتحان کند، کاملاً تفکر اشتباهی داشته است، اما فکر نمی‌کنم سرمربی تیم کشورمان با این هدف مقابل شاگردان ساوت گیت بازی کرده باشد؛ به‌طورکلی نوع ترکیب، وظایف بازیکنان و تفکر کی‌روش روبه‌روی انگلیس اشتباه بود.

فکر می‌کنید تیم کشورمان از گروه خود صعود می‌کند؟

دیدار انگلیس و آمریکا برای ما بسیار تعیین‌کننده بود، چون شاگردان ساوت گیت در مقابل آمریکا به پیروزی نرسیدند. به خودمان بستگی دارد که به مرحله بعد صعود کنیم یا نه! به نظر من آمریکا تیم خوبی است، حتی می‌توان گفت آن‌ها یک سر و گردن بالاتر از ولز هستند و با توجه به اینکه فرصت صعود دارند قطعاً بازی دشوار و غیرقابل پیش‌بینی در انتظار شاگردان کی‌روش خواهد بود.

کمی هم به وضعیت فوتبال آسیا بپردازیم به نظر شما دلیل پیروزی تیم‌هایی مثل عربستان و ژاپن در مقابل حریفان قدرتمند چه بود؟

دلیل پیشرفت تیم‌های آسیایی، تدارکات و برنامه‌ریزی بسیار خوب بود که ما از آن غافل شدیم؛ ایران دو ماه مانده به جام‌جهانی سرمربی خود را عوض کرد و پس از آن هم بدون حضور لژیونرها به تمرین پرداخت، همه این موارد سبب شد کادرفنی ما نتواند تمام و کمال تفکرات خود را القا کند.

اگرچه عربستان روبه‌روی آرژانتین خوش‌شانس بود، چراکه چند گل یاران مسی مردود اعلام شد، اما بعد از به ثمر رساندن گل دوم جانانه بازی کردند. برنامه ریزی‌های صحیح بلندمدت، بازی‌های تدارکاتی و سرمربی خوب باعث شد دو تیم آسیایی شگفتی جام‌جهانی را رقم بزنند و دلیل این اتفاق، چیزی جز فراهم کردن امکانات برای پیشرفت نیست.

کد خبر 622216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.