دیدارهای گروه C جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در هفته دوم جام

پیکارهای هفته دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با دو دیدار از گروه C پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _شنبه پنجم آذرماه_ از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران پیکارهای هفته دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با دو از گروه C پیگیری می‌شود. لهستان- عربستان و مکزیک - آرژانتین از گروه C وارد مستطیل سبز می‌شوند که سه تیم آرژانتین، مکزیک و لهستان از شانس‌های اصلی صعود به مرحله بعد به حساب می‌آیند.

لهستان- عربستان ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه شهر آموزش‌

تیم ملی عربستان | تاریخچه - لیست بازیکنان + آمار مهم جام جهانی قطر 2022 -  جام جهانی قطر 2022

تیم ملی عربستان سعودی

ایده اولیه تشکیل تیم ملی عربستان ابتدا در سال ۱۹۵۱ برای نمایندگی پادشاهی عربستان سعودی مطرح شد. در همین اثنا در سال ۱۹۵۳ اولین تیم عربستانی برای انجام بازی‌های دوستانه به خارج از کشور اعزام شد، پس از آن در آوریل ۱۹۵۳، تیم عربستان برای انجام یک بازی دوستانه دیگر به دمشق سفر کرد.

تیم ملی عربستان در سال ۱۹۵۷ در اولین تورنمنت بین‌المللی خود، در دومین دوره بازی‌های پان عرب در بیروت شرکت کرد، جایی که از ملک سعود برای شرکت در مراسم افتتاحیه استادیوم شهر ورزشی کامیل شمون به همراه رئیس‌جمهور لبنان دعوت شده بود. در هجدهم اکتبر ۱۹۵۷ اولین بازی این تیم در ورزشگاه تازه‌تأسیس بین تیم‌های ملی لبنان و عربستان شکل گرفت. عبدالمجید کیال برای سعودی‌ها و لوون آلتونیان برای تیم میزبان گلزنی کردند.

فدراسیون فوتبال عربستان در سال ۱۹۵۶ تأسیس شد، اما اولین قهرمانی تیم ملی عربستان در سال ۱۹۸۴ در جام ملت‌های آسیا ثبت شد. این تیم پس از مسابقه مذکور به یکی از موفق‌ترین تیم‌های ملی آسیا تبدیل شدند و به چهار فینال متوالی جام ملت‌های آسیا رسیدند و در دو مورد از آن‌ها، یعنی سال‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۹۶ پیروز شدند. عربستانی‌ها از آن زمان تاکنون به اکثر مسابقات جام ملت‌های آسیا راه یافته‌اند، اما بهترین عملکردشان در آن دوره، صعود به فینال در سال ۲۰۰۷ بود.

تیم ملی عربستان در سال ۱۹۹۴ به اولین جام جهانی فوتبال خود تحت هدایت خورخه سولاری و بااستعدادهایی مانند سعید العویران و سامی الجابر، که توسط ماجد عبدالله کهنه‌کار ملی به عنوان کاپیتان تیم، حمایت شدند، راه یافت. عربستان سعودی به سه جام جهانی بعدی نیز راه یافت، اما در هیچ‌یک از آن‌ها در مرحله گروهی پیروز نشد.

آن‌ها نتوانستند به مسابقات ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ راه پیدا کنند. در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز عربستان سعودی حضور داشت اما در بازی با اروگوئه از رسیدن به دور بعد باز ماند. هم اکنون تیم ملی عربستان سعودی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارد و تا این‌جا نمایش خوبی از خود ارائه داده است.

لیست تیم ملی لهستان برای جام جهانی ۲۰۱۸ اعلام شد

تیم ملی لهستان

بعد از جنگ جهانی اول در بیستم دسامبر ۱۹۱۹ تیم ملی فوتبال لهستان تأسیس شد. لهستان اولین بازی رسمی خود را در ۱۸ دسامبر ۱۹۲۱ مقابل مجارستان انجام داد و با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد. نخستین برد ملی این تیم در ۲۸ مه ۱۹۲۲ برابر سوئد اتفاق افتاد، جایی که آن‌ها سوئد را با نتیجه ۲-۱ شکست دادند؛ اولین گل تاریخ تیم ملی لهستان در آن بازی توسط یوزف کلوتز به‌ثمر رسید.

لهستان سال ۱۹۳۷ با شکست چندین تیم در مقدماتی جواز ورود خود به جام جهانی ۱۹۳۸ دریافت کرد؛ به‌این ترتیب لهستان توانست به اولین جام جهانی خود برسد و در مقدماتی جام جهانی با تلاش‌های پیاپی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند. این تیم در بازی آخر خود مقابل سوئد آمار خوبی داشت و با نتیجه دو بر صفر پیروز میدان شد تا به جام جهانی ۲۰۲۲ برسد. آمار نشان می‌دهد تیم ملی لهستان در چند سال اخیر عملکرد خوبی نداشته است.

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

ورزشگاه شهر آموزش

  • نام عربی: استاد المدینة التعلیمیة
  • نام انگلیسی: Education City
  • ظرفیت: ۴۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۲ کیلومتر
  • آدرس: شهر دوحه، قطر
  • تعداد بازی: هشت مسابقه تا مرحله یک‌چهارم نهایی

ورزشگاه «شهر آموزش» در فضای سبز دانشگاه برتر قطر قرار دارد، از همین رو به این نام شناخته می‌شود. نمای این ورزشگاه به شکل مجموعه‌ای الماس به شکلی طراحی شده که با حرکت خورشید در آسمان تغییر رنگ می‌دهد، به همین دلیل به «الماس صحرا» معروف شده است.

این ورزشگاه ظرفیت ۴۰ هزار دارد که بعد از جام جهانی ظرفیت آن نصف شود. استادیوم شهر آموزش، نمادی از نوآوری، پایداری و پیشرفت است و از آن به‌عنوان ورزشگاهی برای مسابقات دانشگاهی و لیگ ستارگان قطر استفاده خواهد شد.

این ورزشگاه میزبان مسابقه فینال جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹ بود و قرار است استادیوم شهر آموزش در مرحله گروهی مسابقات پنج بازی، در مرحله یک‌شانزدهم یک دیدار و در یک‌چهارم نهایی نیز یک دیدار را میزبانی کند.

مکزیک - آرژانتین ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در استادیوم لوسیل

آخرین خبر | آشنایی با تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی روسیه

تیم ملی فوتبال آرژانتین

آغاز رسمی فوتبال در آرژانتین به سال ۱۸۹۳ بازمی‌گردد. نخستین مسابقه رسمی تیم ملی فوتبال آرژانتین در سال ۱۹۰۱ مقابل اروگوئه در مونته ویدئو بود که با پیروزی سه بر دو آرژانتین به پایان رسید. آرژانتین تاکنون در ۱۶ جام جهانی حضور داشته و موفق شده در پنج فینال جام جهانی حاضر باشد که حاصل آن دو عنوان قهرمانی برای این کشور است.

آرژانتین در جام جهانی فوتبال، طی سال‌های ۱۹۷۸ (به عنوان میزبان) و ۱۹۸۶ قهرمان شده است. این تیم همراه با برزیل، اسپانیا و آلمان در خارج از قاره خود به قهرمانی جام‌جهانی رسیده‌اند. آرژانتین در مسابقات کوپا آمریکا (۱۴ بار)، المپیک (۲ بار) و جام کنفدراسیون‌ها به قهرمانی رسیده است. آرژانتین به همراه فرانسه دو تیمی هستند که در سه جام معتبر فوتبال (جام جهانی، جام کنفدراسیون‌ها و المپیک) قهرمان شده‌اند.

تیم ملی آرژانتین به ارزش ۶۰۸ میلیون پوند یکی از بهترین و پرستاره‌ترین تیم‌های جهان است که دو دوره توانسته مقام قهرمانی جام جهانی را به‌دست آورد. تیم آرژانتین با ۱۷۲۵ امتیاز، جایگاه ششمین تیم برتر جهان را دارد. لقب‌های تیم ملی فوتبال آرژانتین سفید و آبی‌آسمانی‌ها و آلبی‌سلسته است. لباس اول این تیم سفید و آبی آسمانی و لباس دوم آبی تیره است.

رقبای دیرینه آرژانتین در دنیای فوتبال با توجه به رویدادهای تاریخی، آلمان، برزیل، اروگوئه و انگلستان هستند. تیم آرژانتین با هدایت لیونل اسکالونی یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ به‌شمار می‌رود و امید زیادی برای قهرمانی این تیم وجود داد. جام جهانی ۲۰۲۲ احتمالاً آخرین جام جهانی مسی خواهد بود.

لیست نهایی تیم ملی مکزیک برای جام جهانی ۲۰۱۸ اعلام شد

تیم ملی مکزیک

فوتبال برای اولین بار توسط کارگران معدن انگلیسی به مکزیک آمد. اسپانیایی‌هایی که از جنگ کشورشان فرار کرده بودند در سروسامان دادن به‌فوتبال مکزیک کمک زیادی کردند. سال ۱۹۲۷ مکزیک به‌طوررسمی نخستین نهاد فوتبال خود را افتتاح و در المپیک تابستانی ۱۹۲۸ شرکت کرد. تیم ملی مکزیک به‌طورکلی فراز و نشیب‌های زیادی داشت و در زمان حال یکی از بزرگان فوتبال است.

تیم ملی مکزیک رتبه ۹ رنکینگ فیفا قرار دارد و در یک قدمی پرتغال است. تیم ملی این کشور در پنج بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ سه برد و دو مساوی داشته است. با اینکه بسیاری فکر می‌کردند این تیم به جام جهانی نمی‌رسد، مربی این تیم به بهترین شکل ممکن تیم را جمع و جور کرد تا به‌قطر برسند.

از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی قطر چه می‌دانید؟  

استادیوم لوسیل

  • نام عربی: ملعب لوسیل الدولی
  • نام انگلیسی: Lusail Stadium
  • ظرفیت: ۸۰ هزار نفر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه: ۱۶ کیلومتر
  • آدرس: شهر لوسیل، قطر
  • تعداد بازی: ده مسابقه از جمله دیدار نهایی

استادیوم «لوسیل» برجسته‌ترین استادیوم قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ بوده و قرار است به مرکز شهری به همین نام تبدیل شود که محل اسکان حدود ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود. لوسیل، شهری است که مخصوص برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ ساخته شده است. این استادیوم ظرفیت میزبانی از ۸۰,۰۰۰ نفر را دارد و یک شرکت معماری انگلیسی با الهام از فانوس‌های قدیمی و کاسه‌هایی از صنایع‌دستی مردم قطر، این ورزشگاه را طراحی کرده است.

پس از جام جهانی بیشتر صندلی‌های ورزشگاه لوسیل جدا می‌شود تا به محلی برای فعالیت مدارس، مراکز سلامتی، مغازه‌ها و باشگاه‌های ورزشی زیر سقف استادیوم تبدیل شود، همچنین بخش بالایی ورزشگاه بالکن خانه‌هایی می‌شود که قرار است ساخته شوند. تماشاگران می‌توانند با استفاده از خط مترو مستقیم از شهر دوحه به استادیوم لوسیل بروند.

کد خبر 622207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.