دستیابی به مریخ نماد پیشرفت بشر است

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: درحال‌حاضر سفر به سیاره مریخ، تبدیل به سمبلی از پیشرفت و یافته‌های مدرن صنایع فضایی شده است؛ درواقع انسان‌ها از خود انتظار دارند که بتوانند مریخ را به‌دست آورند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دستاوردهای بشر در حوزه صنایع فضایی و آینده این صنعت اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی در آینده‌ای نزدیک شاهد استخراج معادن کیهانی، توسعه گردشگری فضایی و شناخت بهتر جهان پیرامون را انتظار خواهیم داشت.

وی افزود: در این راستا آزمایشگاه‌های مختلف فضایی و تلسکوپ‌های پیشرفته می‌توانند باعث تحقق یافتن اهدافی شوند که در حوزه صنایع فضایی در نظر گرفته شده و عملاً آینده این صنعت به‌دست چنین تکنولوژی‌هایی رقم می‌خورد.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: این اهداف جزو دستاوردهایی است که بشر از خود انتظار دارد در آینده‌ای نزدیک به آن‌ها دست یابد، اما اگر بخواهیم آینده‌های دور صنایع فضایی را مورد بررسی قرار دهیم باید کمی کلان‌تر به مسائل، تحولات و روند توسعه تکنولوژی این صنعت توجه کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به دستاوردهای کنونی و تحولات بشر در حوزه صنایع باید آینده این صنعت را در چهارچوبی فلسفی مورد بررسی قرار دهیم. در گذشته با اعزام «یوری گاگارین» به عنوان نخستین انسان به فضا شگفتی‌سازی کرده‌ایم.

مرادی در همین رابطه افزود: این دستاورد به دلیل اینکه باعث شد انسان‌ها کمی به فضا نزدیک شوند، شگفتی‌های بساری آفرید، اما پس از آن نیز انسان‌ها توانستند در سایه رقابت‌ها به کره ماه دست‌یابند.

وی در رابطه با شرایط کنونی صنایع فضایی گفت: درحال‌حاضر پس از دستاوردهای بشر در این حوزه، شرکت‌ها و کشورهای بسیاری تلاش دارند که به سیاره مریخ دست یابند و عملاً چشم‌انداز توسعه برای بسیاری از کشورها دستیابی به مریخ تعریف شده است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: درحال‌حاضر سفر به سیاره مریخ تبدیل به سمبلی از پیشرفت و یافته‌های مدرن صنایع فضایی شده است؛ درواقع انسان‌ها از خود انتظار دارند که بتوانند به مریخ دست یابند.

کد خبر 622149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.