ترساندن کبوترهای بخارست با پرندگان شکاری

شهرداری بخارست برای دور کردن کبوترها از مراکز شهری‬ و‬ جلوگیری‬ از‬ آلوده‬ کردن‬ فضاهای‬ عمومی، پرندگان شکاری را آموزش داده است تا آن‌ها را بترساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کبوترها یک مزاحم بزرگ برای شهرها محسوب می‌شوند، زیرا اغلب به روش آزاردهنده در زیرساخت‌های عمومی تجمع می‌کنند و به آن‌ها آسیب می‌رسانند. مقامات شهرداری راه‌های بی‌شماری را برای محدود کردن خسارات تجمع کبوترها، امتحان کرده‌اند. این روش‌ها انواع مرسوم مانند نصب صفحات میخی نرم تا لبه‌های تیز در بروکسل و کمپین این شهر برای کاهش نرخ باروری کبوتر با ذرت پیشگیری از بارداری را شامل می‌شود.

بخارست اما تصمیم گرفته است از روش دیگری برای مقابله با پرندگان شهری استفاده کند؛ وارد کردن پرندگان شکاری به پارک‌های شهر. هوریا تومسکو، معاون شهردار پایتخت رومانی، این پروژه را به عنوان بخشی از بودجه مشارکتی شهر، بودجه‌ای که مقامات محلی برای پیشنهادها شهروندان تخصیص می‌دهند، اعلام کرد.

ترساندن کبوترهای بخارست با پرندگان شکاری

این پروژه ورود پرندگان شکاری آموزش‌دیده ویژه را شامل می‌شود که باید کبوترها را در پارک مرکزی بخارست بترسانند. شهرداری ابتدا یک مرحله آزمایشی با مربیان آموزش پرندگان راه‌اندازی خواهد کرد تا این ایده را اعتبارسنجی کند.

ازدیاد جمعیت کبوتر در شهرها می‌تواند اثرات بسیار منفی بر بهداشت داشته باشد و باعث گسترش بیماری‌های پرندگان شود. علاوه بر این، زمانی که پرندگان محلی را برای تجمع انتخاب می‌کنند، می‌توانند آشفتگی بزرگی در ناحیه مورد نظرشان ایجاد کنند که اگر برطرف نشود، تجربه بسیار ناخوشایندی را در فضاهای عمومی به وجود می‌آورد.

در حالی که ایده دور کردن کبوترها با شکارچیان طبیعی به اندازه کافی آسان به نظر می‌رسد، مقامات محلی ابتدا می‌خواهند سودمندی آن را در درازمدت بسنجند.

منطقه پارک مرکزی بخارست اکنون میزبان پرندگان شکاری است که توسط متخصصان آموزش دیده‌اند تا جمعیت کبوترانی را بترسانند که هر روز به این ناحیه وارد می‌شوند. معاون شهردار بخارست با اشاره به اینکه کبوترها در کوچه‌ها، پارک‌ها، نیمکت‌ها و زمین‌های بازی زباله زیادی ایجاد می‌کنند، گفت: "من می‌خواهم مطمئن شوم که مردم اوقات فراغت خود را در یک پارک متمدن بگذرانند، جایی که می‌توانند از طبیعت و همچنین تمیزی مورد انتظارشان لذت ببرند."

ترساندن کبوترهای بخارست با پرندگان شکاری

کد خبر 622145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.