آمار دیدار ایران و ولز از نگاه فیفا/ تیم کی‌روش، تهاجمی و هوشمند!

شاگردان کی‌روش با ارائه فوتبالی مدرن، ضمن اثبات شایستگی‌ها موفق به کسب نخستین پیروزی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی کشورمان با ارائه نمایشی بی‌نظیر در مصاف با گرت بیل و یارانش، به سومین پیروزی تاریخ خود در ادوار جام جهانی دست یافت. شاگردان کی‌روش در شرایطی این سه امتیاز را کسب کرد که در گام نخست با شکست سنگین برابر انگلیس، هواداران را نگران کرده بودند.

ملی‌پوشان اما بهتر از آنچه تصور می‌شد به تورنمنت بازگشتند. ارائه فوتبالی مدرن، تهاجمی و با اعتماد به نفس نشان داد که ایران حالا حرف‌های زیادی برای گفتن در بالاترین سطح فوتبال جهان دارد. بدون شک می‌توان این مسابقه را یکی از بهترین بازی‌های تیم ملی ایران در تاریخ فوتبالش دانست.

برای بررسی بیشتر این پیروزی تاریخی در ادامه به آمار منتشر شده در سایت فیفا از دیدار ایران و ولز می‌پردازیم:

موقعیت گل (تلاش برای گل)

ایران در این مسابقه ۲۱ بار برای گلزنی به ولز تلاش کرده که طی، ۶ شوت آن در چهارچوب و ۶ شوت دیگر، خارج از مستطیل فلزی دروازه ولزی‌ها بوده است. این آمار تهاجمی در جام جهانی به حدی قابل تقدیر است که باید یادآور شد تیم ملی آرژانتین برابر عربستان و حتی انگلیس مقابل ایران، آماری تقریباً نصف آن را داشته‌اند. تیم ملی ۷ موقعیت گل درون محوطه داشته و ۱۴ بار نیز خارج از باکس ولز، شانس خود برای فروریختن دروازه هنسی را امتحان کرده‌اند که نهایتاً توانست به گل پیروزی بخش مسابقه هم بدل شود.

آمار دیدار ایران و ولز از نگاه فیفا/ تیم کی‌روش، تهاجمی و هوشمند!

پاس و ارسال‌ها

ملی‌پوشان ایرانی در این مسابقه ۲۹۷ پاس را بین یکدیگر رد و بدل کرده‌اند که در این میان، ۲۰۴ پاس آن‌ها سالم به مقصد رسیده است. ولزی‌ها اما تقریباً دو برابر ایران یعنی ۵۱ پاس به هم داده‌اند تا بار دیگر ثابت کنند تعداد پاس زیاد، دلیلی بر برتری نیست.

آمار دیدار ایران و ولز از نگاه فیفا/ تیم کی‌روش، تهاجمی و هوشمند!

کد خبر 622119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.