تونس-استرالیا /عقاب‌های کارتاژ به‌دنبال حذف استرالیا

تیم‌های تونس و استرالیا برای زنده نگه‌داشتن امید صعود به دور حذفی جام جهانی، برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور دوم گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های تونس و استرالیا در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره به مصاف یکدیگر می‌روند.

روز دوم گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های تونس و استرالیا

شنبه پنجم آذرماه، ساعت ۱۳:۳۰

ورزشگاه: الجنوب (الوکره)

داور: دنیل زیبرت (آلمان)

آخرین رویارویی: استرالیا صفر- تونس ۲ (سال ۲۰۰۵، جام کنفدراسیون‌ها)

بازی‌های اخیر (همه مسابقات):

تونس:

دانمارک صفر- تونس صفر (جام جهانی ۲۰۲۲)

تونس ۲- ایران صفر (دوستانه)

برزیل ۵- تونس یک (دوستانه)

ژاپن صفر- تونس ۳ (دوستانه)

شیلی صفر- تونس ۲ (دوستانه)

استرالیا:

فرانسه ۴- استرالیا یک (جام جهانی ۲۰۲۲)

نیوزلند صفر- استرالیا ۲ (دوستانه)

استرالیا یک- نیوزلند صفر (دوستانه)

استرالیا صفر (۵)- پرو صفر (۴) (مقدماتی جام جهانی)

امارات یک- استرالیا ۲ (مقدماتی جام جهانی)

پیش نمایش:

اولین بازی از دور دوم بازی‌های گروه D جام جهانی بین دو تیمی برگزار می‌شود که پیش از آغاز رقابت‌ها نسبت به دو تیم دیگر گروه یعنی فرانسه و دانمارک روی کاغذ شانس کمتری برای صعود داشتند. با این حال اما تساوی عقابت‌های کارتاژ مقابل دانمارک در اولین دور مرحله گروهی باعث شد که حالا تونس امید بالایی برای صعود داشته باشد.

شاگردان جلال قادری در صورت پیروزی مقابل استرالیا چهار امتیازی می‌شوند و در صورت پیروزی فرانسه مقابل دانمارک پیش از آغاز دور سوم دور گروهی به رتبه دوم جدول این گروه صعود می‌کنند.

تونس- استرالیا / عقاب‌های کارتاژ به دنبال حذف استرالیا

تونس که ششمین تجربه حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند، در این دوره با توجه به تساوی روز نخست مقابل دانمارک شانس خوبی پیدا کرده است که برای اولین بار در تاریخ خود به دور حذفی جام جهانی صعود کند. تونس هرچند در جام جهانی ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ بدون پیروزی مسابقات را به پایان رساند اما در دوره قبلی جام جهانی در روسیه موفق به شکست این طلسم شد و عقاب‌های کارتاژ امیدوارند در این دوره هم با صعود به دور بعد طلسم‌شکنی کنند.

در سوی دیگر استرالیا به دنبال اعاده حیثیت بعد از شکست سنگین چهار بر یک مقابل فرانسه است. استرالیا که به عنوان آخرین تیم آسیا سهمیه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب کرد در بازی نخست مقابل مدافع عنوان قهرمانی هرچند گل زودهنگامی زد و پیش افتاد اما در اکثر دقایق بازی به خصوص از اواسط نیمه نخست به بعد عملکرد نسبتاً ضعیفی داشت و چهار بار دروازه‌اش باز شد. استرالیا با این حال مقابل تونس می‌خواهد نشان دهد آن بازی یک اتفاق بوده است و با کسب امتیاز در این بازی شانس صعود خود را زنده نگه دارد.

تونس- استرالیا / عقاب‌های کارتاژ به دنبال حذف استرالیا

استرالیا در صورت کسب یک تساوی و یک پیروزی از دو بازی آینده خود مقابل تونس و دانمارک شانس بالایی برای صعود خواهد داشت. این در حالی است که تونس در صورت پیروزی برابر استرالیا حذف زودهنگام این تیم را رقم می‌زند و خود با چهار امتیاز با دانمارک برای صعود به عنوان تیم دوم تا دور پایانی مرحله گروهی رقابت می‌کند.

ترکیب احتمالی:

تونس: آیمن داهمن، دیلان برون، منتصر الطالبی، محمد دراگر، الیاس صخیری، عیسی العیدونی، علی عبدی، وهبی خزری، عصام الجبالی و یوسف المساکنی

استرالیا: مت رایان، کای روولس، هری سوتار، عزیز بهیچ، ناتانیل اتکینسون، آرون موی، جکسون ایروین، رایلی مک گری، متیو لکی، کریگ گودوین و میشل دوک

پیش بینی نتیجه: تونس ۲- استرالیا صفر

کد خبر 622044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.