برزیل ۲_ صربستان صفر/یک نمایش از فوتبال نابِ برزیلی

پرافتخارترین تیم رقابت‌های جام جهانی در دیدار اول خود برابر صربستان قرار گرفته که در ماه‌های اخیر بسیار خوب عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز-پنج‌شنبه سوم آذرماه- از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، تیم‌های برزیل و صربستان در ورزشگاه به مصاف یکدیگر رفته اند.

مرحله گروهی، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ملی برزیل و صربستان

ورزشگاه: لوسیل، لوسیل

گل‌ها: ریچارلیسون (دقیقه ۶۳ و ۷۳) برای برزیل

اخطار: پاولوویچ (دقیقه ۷)، گودلی (دقیقه ۴۹)، لوکیچ (دقیقه ۶۴) از صربستان

اخراج: -

تیم ملی برزیل: آلیسون، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، دنیلو، الکس ساندرو، کاسمیرو، پاکتا (۷۵- فرد)، نیمار (۷۹- آنتونی)، رافینیا (۸۷- مارتینلیریچارلیسون (۷۹- ژسوس)، وینیسیوس (۷۵- رودریگو)

سرمربی: تیته

تیم ملی صربستان: وانیا میلینکوویچ ساویچ، پاولوویچ، ولیکوویچ، میلنکوویچ، گودلی (۵۷- ایلیچلوکیچ (۶۶- لازوویچژیوکوویچ (۵۷- رودانیچملادنوویچ (۶۶- ولاهوویچ)، میلنکوویچ ساویچ، تادیچ، میتروویچ (۸۳- ماکسیموویچ)

سرمربی: استویکوویچ

داور: علیرضا فغانی (ایران)

شرح بازی:

برزیل بازی را با سرعت بسیار زیادی شروع و مدام تلاش کرد تا با استفاده از تکنیک ناب بازیکنانش و سرعت وینگرهایش خیلی زود دروازه صربستان را باز کند. رافینیا و وینیسیوس با حرکات خود دفاع صربستان را آزار دادند اما این تیم تا دقیقه ۱۵ مقاومت کرد. برزیل به فشار حملات خود افزود و چند بار نیز تا آستانه باز کردن دروازه صربستان پیش رفت اما هر بار با عملکرد خوب دفاعی حریف خود مواجه شد. ستارگان برزیل از جمله نیمار و رافینیا، بیشترین تأثیر را در حملات سریع برزیلی‌ها در نیمه اول داشتند. به هر ترتیب نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت و تمامی حملات شاگردان تیته بی ثمر ماند. از سوی دیگر، تیم ملی صربستان نیز در نیمه اول حرفی برای گفتن نداشت.

نیمه دوم بازی با حملات بیشتری برزیلی‌ها همراه شد. سلسائو که در نیمه اول حملات زیادی انجام داد اما هر بار در به ثمر رساندن گل ناکام مانده بود، در نیمه دوم تصمیم گرفت تا با جدیت بیشتری به حملات خود بپردازد. سرانجام تیم ملی برزیل با فشار بی‌امان روی دروازه حریف موفق شد توسط ریچارلیسون به گل اول مسابقه دست یابد. در ادامه تیم ملی صربستان که چیزی برای از دست دادن نداشت، اقدام به انجام تعویض‌های تهاجمی کرد تا بتواند به مسابقه برگردد. با این وجود، تعویض‌های تیم ملی صربستان اثری نداشت و برزیل توانست یک بار دیگر به گل برسد. ریچارلیسون بدون شک یکی از زیباترین گل‌های این دوره از مسابقات را با یک حرکت آکروباتیک به ثمر رساند تا آب سردی بر پیکر حریف ریخته شود و دیگر خیال برزیلی‌ها نیز بابت کسب سه امتیاز مسابقه راحت شود. برزیل حتی پس از زدن گل دوم نیز به حملات خود ادامه داد و تلاش کرد دروازه حریفش را مجدداً باز کند اما ساویچ و تیر دروازه مانع از این اتفاق شدند. در نهایت بازی با همان نتیجه دو بر صفر به پایان رسید تا با درخشش ریچارلیسون، تیته و شاگردانش به استقبال بازی دوم خود در جام جهانی بروند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۶۳- برزیل) - نیمار پس از بهم ریختن دفاع صربستان وارد محوطه جریمه شد و وینیسیوس ضربه‌ای به سمت دروازه حریف زد که ساویچ در برابر این ضربه مقاومت کرد. با این حال ریچارلیسون در بازگشت آماده استفاده از فرصت بود و توانست دروازه بی دفاع را باز کند تا برزیل بالاخره به گل اول بازی برسد.

۲-۰ (دقیقه ۷۳- برزیل) - سانتر وینیسیوس با کنترل ریچارلیسون و ضربه آکروباتیک او همراه شد تا گل دوم مهاجم برزیل در مسابقه اول از همین حالا، نامزد بهترین گل جام جهانی قطر شود!

دقایق حساس:

دقیقه ۳: رافینیا پس از دریافت یک پاس خوب توانست با حرکت بدنی یار مقابلش را فریب دهد و حرکت سریعی به سمت دروازه صربستان انجام دهد. سانتر زمینی و محکم بسیار خطرناک بود ولی توسط مدافعین صرب دور شد.

دقیقه ۱۳: حرکت زیبای وینیسیوس دفاع صربستان را به هم ریخت و مدافعین این تیم تن به کرنر دادند. نیمار تلاش کرد از روی نقطه کرنر دروازه حریف را یکباره باز کند که موفق نبود و با واکنش دروازه‌بان حریف مواجه شد.

دقیقه ۲۱: بازیکنان برزیل مدتی پاسکاری کردند و پس از اینکه متوجه شدند راه‌های نفوذ به سمت دروازه صربستان بسته است، کاسمیرو تصمیم گرفت از راه دور شانس خود را برای زدن شوت امتحان کند که دروازه‌بان صربستان توپ را در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه ۲۵: ضد حمله صرب‌ها با رهبری تادیچ شکل گرفت و ارسال بلند او قبل از رسیدن به میتروویچ توسط آلیسون به سادگی مهار شد.

دقیقه ۲۷: تیاگو سیلوا از میانه میدان پاسی استثنایی برای وینیسیوس ارسال کرد اما سرعت پاس کمی زیاد بود و میلینکوویچ موفق شد زودتر از مهاجم برزیل خودش را به توپ برساند و یک فرصت عالی را از برزیل بگیرد.

دقیقه ۳۴: حرکت زیبای یک و دو رافینیا و پاکتا به زیبایی انجام شد اما ضربه نهایی رافینیا قدرت لازم را نداشت تا دروازه صربستان را تهدید کند.

دقیقه ۳۷: یک پاس بلند از خط دفاعی برزیل به پشت خط دفاعی صربستان، وینیسیوس و ریچارلیسون را تحریک کرد تا با سرعت زیاد به سمت توپ حرکت کنند. وینیسیوس با تلاش بسیار زیاد خودش را به توپ رساند اما ضربه نهایی خود را در حالی به بیرون زد که می‌توانست ریچارلیسون را در موقعیت مسلم گلزنی قرار دهد.

دقیقه ۵۵: وینیسیوس به خوبی در سمت چپ جاگیری کرد و پس از گرفتن توپ، ارسالی به داخل محوطه انجام داد. نیمار در شرایط نامساعدی به توپ ضربه زد و شوت او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰: شوت دیدنی و محکم الکس ساندرو از فاصله سی متری به سمت دروازه صربستان بسیار خطرناک بود و تیرک را به لرزه درآورد.

دقیقه ۸۱: ضربه استثنایی کاسمیرو از پشت محوطه جریمه و فاصله‌ای دور به تیر دروازه صربستان برخورد کرد تا برزیل برای دومین بار تا آستانه گلزنی پیش برود.

دقیقه ۸۲: شلیک رودریگو از سمت چپ محوطه جریمه توسط ساویچ با دست مخالف دفع شد و دروازه صرب‌ها بسته ماند. پس از آن نیز فرد شانس خود را با یک شوت از راه دور امتحان کرد که مجدداً با واکنش گلر حریف مواجه شد.

دقیقه ۸۶: آنتونی پس از یک دریبل زیبا و جا گذاشتن دو مدافع صربستان توپ را در اختیار رودریگو قرار داد اما شوت نماینده رئال مادرید در برزیل با اختلافی ناچیزی به بیرون رفت.

بهترین بازیکن زمین:

ریچارلیسون دو بار برای تیمش در مسابقه گلزنی کرد و عملکرد بی‌نقصی ارائه کرد تا لقب بهترین بازیکن زمین را از آن خود کند.

کد خبر 621981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.