از ایران تا غنا، ۱۶سال افتخار و رکوردزنی‌های متوالی/ رونالدو دست‌نیافتنی‌تر شد+عکس

کریستیانو رونالدو با گلزنی در مقابل غنا، به نخستین بازیکنی در تاریخ تبدیل شد که در پنج دوره جام‌جهانی گلزنی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و غنا که در گروه (H) رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قرار دارند امروز _پنج‌شنبه سوم آذرماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه ۹۷۴ شهر راس‌ابوعبود مقابل یکدیگر قرار گرفتند و پس از یک بازی جذاب و پرگل با برتری ۳ بر ۲ پرتغال مقابل غنا به اتمام رسید.

کریستیانو رونالدو در این دیدار گل نخست تیمش را از روی نقطه‌پنالتی به‌ثمر رساند تا در پنجمین تجربه حضورش در جام‌های جهانی، به نخستین بازیکنی بدل شود که در تمامی این پنج دوره گلزنی کرده است.

جام‌جهانی ۲۰۰۶؛ آغازی بر یک مسیر درخشان

در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان، تیم‌ملی پرتغال ستاره‌ای جوان و مستعد را همراه خود به بزرگ‌ترین تورنمنت ملی فوتبالی جهان برد؛ در دیدار دوم سلسائوی اروپا مقابل تیم‌ملی ایران، کریستیانو رونالدوی جوان و ستاره نوظهور آن‌زمان، در ترکیب قرار گرفت و پنالتی به‌دست آمده تیمش را با جسارت تبدیل به گل کرد تا نخستین گل خود در تاریخ جام‌جهانی را به‌ثبت برساند.

از ایران تا غنا، ۱۶سال افتخار و رکوردزنی‌های متوالی/ رونالدو دست‌نیافتنی‌تر شد+عکس

جام‌جهانی ۲۰۲۲؛ زمانی برای خلق رکورد دست‌نیافتنیِ دیگر

اکنون در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲، آن جوان جسور و پرقدرت ۱۶ سال قبل به‌عنوان کاپیتان و رهبر تیم‌ملی پرتغال به قطر آمده است تا آخرین جام‌جهانی‌اش را پشت‌سر بگذارد؛ آخرینی که همراه با میلیون‌ها امید و آرزو برای کسب جام قهرمانی جهان است تا تنها دستاورد خالی در ویترین پر از افتخار رونالدو نیز به‌دست آید.

او امشب اما در دیدار تیم‌ملی پرتغال مقابل غنا، باز هم پشت یک ضربه‌پنالتی ایستاد و با گل‌کردن آن، به هشتمین گل خود در تاریخ جام‌جهانی رسید و البته به نخستین و شاید تنها بازیکن تاریخ تبدیل شد که در پنج دوره این مسابقات گلزنی می‌کند.

از پنالتی مقابل ایران تا پنالتی برابر غنا، ۱۶ سال به‌سرعت سپری شد و بازیکنی استثنایی و شکوهمند، یک رکورد دیگر را به‌نام خود ثبت کرد.

کد خبر 621975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.