پرتغال ۳_غنا ۲/برد نفس‌گیر پرتغال برابر شیرهای رام‌نشدنی

یاران کریستیانو رونالدو در اولین گام به مصاف نماینده آفریقا رفتند و پس از یک بازی سخت موفق به کسب پیروزی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال پرتغال و غنا در گروه H رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قرار دارند که امروز _پنج شنبه سوم آذر ماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه الفتح رو در روی یکدیگر به میدان می‌روند.

مرحله گروهی، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های ملی پرتغال و غنا

ورزشگاه: اسماعیل الفتح، دوحه

گل‌ها: رونالدو (دقیقه ۶۵)، فلیکس (دقیقه ۷۸)، لیائو (دقیقه ۸۰) برای پرتغال؛ آندره آیو (دقیقه ۷۳)، بوکاری (دقیقه ۸۹) برای غنا

اخطار: کودوس (دقیقه ۴۵)، آیو (دقیقه ۴۹)، سیدو (دقیقه ۵۷) از غنا؛ دانیلو پریرا (دقیقه ۹۰+۱)، برونو فرناندز (دقیقه ۹۰+۵) از پرتغال

اخراج: -

تیم ملی پرتغال: دیوگو کاستا، ژوآئو کانسلو، روبن دیاز، دانیلو پریرا، رافائل گوئررو، اوتاویو (۵۶- کاروالیوروبن نوس (۷۷- لیائوبرونو فرناندز، کریستیانو رونالدو (۸۸- راموس)، برناردو سیلوا (۸۸- پالینیاژوائو فلیکس (۸۸- ماریو)

سرمربی: فرناندو سانتوس

تیم ملی غنا: آتی زیگی، سیدو (۶۶- لمپتیآمارتی، جیکو (۹۰+۲- دنیل کوفی کیه ره)، سالیسو (۹۰+۲- سمنیو)، بابا، کودوس (۷۶- بوکاریسامد، پارتی، آیو (۷۷- جوردن آیو)، ویلیامز

سرمربی: اوتو آدو

داور: اسماعیل الفتح (آمریکا)

شرح بازی:

تیم ملی پرتغال با توجه به ستاره‌های پرشمار خود، بازی را با اعتماد به نفس خوب آغاز کرد و کنترل توپ و میدان را در ده دقیقه ابتدایی در اختیار گرفت. با این حال تیم غنا نیز نشان داد که در دفاع کردن می‌تواند خوب عمل کند و اجازه خلق موقعیت خاصی به یاران حریف نداد. در ادامه بازیکنان پرتغال بیشتر تلاش کردند تا خود را به دروازه غنا نزدیک کنند و حتی یک گل مردود نیز به ثمر رساندند. بازی تا پایان نیمه اول بسیار متعادل دنبال شد و تمامی حملات پرتغالی‌ها توسط بازیکنان غنا دفع شد.

در نیمه دوم تیم‌ها تلاش بیشتری برای حمله انجام دادند و مایل بودند تا دروازه حریف خود را باز کنند. همچون نیمه اول، قدرت و زور هیچیک از دو تیم بیش از دیگری نبود و گاهاً پرتغال حملات کم خطری را روی دروازه حریفش ترتیب داد. پس از تلاش فراوان شاگردان سانتوس، رونالدو موفق شد درون محوطه جریمه یک خطا از غنا بگیرد و از روی نقطه پنالتی تیمش را به گل برساند. پس از گل اول بازی، غنا بر فشار خود اضافه کرد و به دنبال ناهماهنگی در دفاع موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. پرتغال پس از دریافت گل مساوی احساس خطر کرد و تعویض‌های سانتوس نیز جواب داد تا این تیم با دو گل فلیکس و لیائو بتواند حاشیه امن خوبی برای خود ایجاد کند. غنا که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت، حملات زیادی را روی دروازه حریف تدارک دید و توسط بوکاری، یار تعویضی، اختلاف را به حداقل رساند. با این حال عملکرد خوب غنا باعث نشد دروازه پرتغال برای سومین بار باز شود تا یاران رونالدو در اولین گام یک پیروزی ارزشمند و سخت کسب کنند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۶۵- پرتغال) - یک پاس به درون محوطه جریمه و حرکت تند و تیز کریستیانو رونالدو باعث شد دفاع غنا مجبور به انجام خطا شود و رونالدو یک پنالتی از حریف گرفت. در ادامه نیز این بازیکن ضربه پنالتی خود را گل کرد تا تیمش با یک گل پیش بیافتد.

۱-۱ (دقیقه ۷۳- غنا) - یک پاس زیبا از میانه میدان باعث شد تا توپ به عمق خط دفاعی پرتغال برسد و پس از ناهماهنگی و حواس‌پرتی مدافعین، کودوس توانست با یک پاس به موقع، آیو را روبروی دروازه صاحب توپ کند و کاپیتان غنا نیز دروازه بی دفاع پرتغال را باز کرد.

۲-۱ (دقیقه ۷۸- پرتغال) - پس از قطع ارتباط خوب در میانه میدان توسط کاروالیو، برونو توپ را جلو برد و با یک پاس زیبا ژوآئو فلیکس را در موقعیت تک به تک قرار داد. این بازیکن نیز با یک ضربه چیپ دقیق و دیدنی توانست تیمش را دوباره پیش بیاندازد.

۳-۱ (دقیقه ۸۰- پرتغال) - رافائل لیائو تنها سه دقیقه پس از ورودش به زمین مسابقه موفق شد گلزنی کند. برونو فرناندز سازنده این گل بود و ستاره جوان در جناح چپ با یک ضربه پای راست دقیق دروازه غنا را برای بار سوم باز کرد.

۳-۲ (دقیقه ۸۹- غنا) - بوکاری موفق شد پس از سانتر زیبا توسط رحمان که توانست بازیکن مقابلش، کانسلو را از پیش رو بردارد، با یک ضربه سر دروازه پرتغال را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰: اشتباه کودوس باعث شد تا با یک پاس زیبا، رونالدو در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما کنترل این بازیکن جالب نبود و خروج به موقع دروازه بان غنا اجازه شوتزنی به کریس را نداد تا فوق ستاره پرتغال افسوس فرصت از دست رفته را بخورد.

دقیقه ۱۳: ارسال بلند از سمت چپ به داخل محوطه غنا و پرش بلند رونالدو، هواداران را به وجد آورد اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰: ژائو فلیکس زیر توپ زد و پاس خوبی برای رونالدو در محوطه ارسال کرد. ستاره خط حمله پرتغال برای در اختیار گرفتن توپ با جیکو درگیر شد و این بازیکن را نقش بر زمین کرد. با وجود اینکه رونالدو در ادامه توپ را تبدیل به گل کرد، اما داور برخورد او را خطا تشخیص داد و به این ترتیب، گل پرتغال مردود اعلام شد.

دقیقه ۴۲: بازیکنان پرتغال ضدحمله سریعی زدند و با یک پاس بلند توپ را به رونالدو رساندند اما ضربه این بازیکن در وهله اول بلوکه شد. در ادامه برونو فرناندز توپ را از سمت راست به محوطه ارسال کرد اما برتری عددی باعث شد تا یاران غنا دروازه خود را بسته نگه دارند.

دقیقه ۵۵: ژائو فلیکس با توپ‌ربایی عالی توانست توپ را در شرایط بسیار خوبی به رونالدو برساند اما این بازیکن بار دیگر قدر فرصت را ندانست تا بازیکنان غنا پس از گرفتن توپ، یک ضدحمله سریع را ترتیب دهند. کودوس حرکت انفرادی زیبایی انجام داد و ضربه اش از پشت محوطه جریمه با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه پرتغال به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: شوت از راه دور کودوس به شکل خطرناکی به دروازه پرتغال رسید اما با کاستا با واکنش خوب خود توپ را مهار کرد.

بهترین بازیکن زمین: 

رونالدو در پایان این دیدار پس از گلزنی و نمایش درخشان به‌عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد.

کد خبر 621947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.