وطن‌پرستی از ویژگی‌های بارز  آرمان بود

پدر شهید آرمان علی‌وردی گفت: وطن‌دوستی از ویژگی‌های شاخص و بارز این شهید است و شهدا قهرمانانی هستند که به قله رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گردهمایی بزرگ دانشجویی "برای ایران" صبح امروز_پنج‌شنبه سوم آذرماه_ با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه‌های استان اصفهان و برخی مسئولین استانی و شهری به همت بسیج دانشجویی استان برگزار شد.

دانشجویانی که از شهرستان‌های کاشان، نجف آباد، خمینی‌شهر، شهرضا و دیگر مناطق استان اصفهان در سالن شهید نیلفروش‌زاده دانشگاه اصفهان گرد هم آمدند تا هم‌بستگی، اتحاد و پشتیبانی خود از جمهوری اسلامی ایران را به رخ بکشند.

حال و هوای خاصی در سالن برگزاری مراسم حاکم بود، افتخار به گذشته و امید به آینده در چشم دانشجویان و شعارهایی که می‌دادند، نمایان بود.

خانواده طلبه بسیجی شهید آرمان علی‌وردی، خواننده انقلابی ابوذر روحی، یوسف سلامی، خبرنگار صدا و سیما، میلاد هارونی و محمود کیانی از خواننده‌های انقلابی و سردار علی جعفرآبادی، فرمانده فضایی نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از میهمانان این مراسم بودند.

پس از اجرای ابوذر روحی سردار علی جعفرآبادی به سخنرانی پرداخت. وی در ابتدا ضمن گرامی‌داشت یاد و مقام سردار شهید داوود جعفری گفت: حضور در میان جوانانی مانند شما برای من افتخاری هست، هنگامی که این اجتماعات انقلابی را دشمن می‌بیند، ناامید می‌شوند زیرا آن‌ها در فضای مجازی ایران را فتح کرده‌اند، اما زمانی‌که واقعیت را نگاه می‌کنند این لشکرهای جوانان را می‌بینند ناامید می‌شوند. در همین لحظه نیز در تهران یکی از شهدای هوافضای سپاه سردار شهید داوود جعفری در حال تشییع هستند که از همین جوانان بسیجی بودند و پس از فارغ شدن از درس به جذب سپاه هوافضای یکی از شهرهای جنوبی شدند و به دلیل استعداد خوبی که داشتند، به تهران منتقل شدند و پس از گذراندن دوره‌های اطلاعاتی و عملیاتی به یک فرمانده لایق تبدیل شدند. ایشان زندگی سختی داشتند، چرا که دارای سه فرزند هستند و هر دو ماه یک‌بار نیز برای مأموریت مستشاری به سوریه می‌رفتند.

وی افزود: بنده دو ماه پیش که یک ملاقاتی با ایشان داشتم چشمانش آسمانی بود و گویا قبل از شهادت روحش آسمانی شده بود. ایشان را سه روز پیش در سوریه با روش ناجوانمردانه بمب کنار جاده‌ای به شهادت رساندند. خداوند متعال ان‌شاء الله مرگ ما را شهادت در راه خودش قرار بدهد.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ و علت‌های مهم بودن این مسئله باید گفت که برای پرتاب آن از سوخت جامد استفاده می‌شود و علت آن نیز این است که موتور سوخت جامد ارزان قیمت و ساده است و قرار دادن یک ماهواره با این موتور در مدار بسیار ارزان و ساده می‌شود، اما نکته اساسی این است که به این موتورها وحشی می‌گویند که گویا کنترل ماهواره‌بر سخت می‌شود و در ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ این مشکل حل شده است.

سردارجعفرآبادی با اشاره به استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که خلاف اصول غربی‌ها رفته است و یک راه میان‌بر به نام پهباد را پیش گرفته است و قیمت کمی دارد، اما یکی از هواپیماهای آمریکایی برای پرواز یک ساعته برای انداختن یک بمب به اندازه کل قیمت پهباد هزینه دارد.

سال گذشته فرمانده سنتکام در منطقه گفت که برای نخستین‌بار پس از جنگ جهانی دوم برتری هوایی را به‌دلیل پهبادهای ایرانی از دست داده‌ایم.

وی افزود: پهباد از زمان دفاع مقدس نیز وجود داشت، اما همواره جزو درجه‌های دو و سه بود.

صنعت پهبادی ما کاملاً بومی است و نرم‌افزار هدایت و کنترل آن نیز ایرانی است و یکی از ابداعات ایرانی نیز پهبادهای ضدهوایی است که در هیچ جای جهان وجود ندارد. جامعه کارشناسی دشمن نگرانی‌هایی بیشتری در مورد پهباد تا موشک‌های ایران دارد و در حال حاضر ما قدرت اول پهبادی در منطقه هستیم. نیروی هوافضای سپاه اکثراً بچه‌های دهه ۷۰ هستند و حتی ما در حال جذب دهه ۸۰ هستند و همه افرادی که پیش ما هستند در ایران درس خوانده‌اند و ما استفاده گسترده‌ای از شرکت‌های دانش بنیان می‌کنیم که ممکن است در آن‌جا افرادی باشند که به‌دلیل وطن‌پرستی به ایران برگشته باشند، اما شاکله اصلی بچه‌هایی هستند در داخل تحصیل کرده‌اند.

جعفرآبادی تاکید کرد: من خدمت همه بسیجیان که دل در گرو این نظام دارند، می‌گویم که در یک دهه اخیر در آستانه انقلاب صنعتی چهارم هستیم و توصیه مستقیم حضرت آقا هست که با این انقلاب همراه شویم و من یک خواهشی دارم که بسیجیان ما باید شاگرد ممتاز باشند و به‌صورت جهادی و شبانه‌روزی فعالیت کنند و کشور را در اوج نگه دارند.

وی در پایان گفت: در یکی از پرتاب‌های فضایی که ما مدیون شهید طهرانی‌مقدم هستیم به روح این شهید متوسل شدیم و پرتاب انجام شد و سنسور چرخش از کار افتاد، اما بچه‌های ما به طور اتفاقی در نرم‌افزار چیزی را اعمال کرده بود که ماهواره‌بر خود متوجه چرخش شود و اصلاح کند و ما زمانی‌که پرتاب را انجام دادیم ضمن چرخش‌هایی که داشت به مدار رسید و ماهواره در مدار تزریق شد.

پس از سخنرانی سردار جعفرآبادی، پدر شهید آرمان علی‌وردی به خاطره گویی از فرزند شهید خود پرداخت، وی با اشاره به فعالیت‌های زیاد شهید از دروان کودکی در بسیج گفت: آرمان به گفته حضرت آقا همان آرمان عزیز برای ما نیز عزیز بود، یکی از خاطراتی که بخواهم برای شما بگویم این است که آرمان واقعاً متدین بود و از زمانی که نماز بر او واجب شد و حتی قبل از آن نیز هیچ موقع نماز اول وقت را ترک نکرد، حتی من بارها خودم دیدم که شب‌ها همراه با درس خواندن نماز شب نیز می‌خواند.

وی افزود: آرمان روزی از جایی عبور می‌کرده است که به یکی از برادران اهل تسنن توهین می‌شود، اما آرمان با وجود اینکه شیعه بود وارد عمل می‌شود، رفقایش به او گفتند که شما را می‌زنند، اما این شهید می‌گوید که او به اهل سنت توهین کرده است درحالی که آقا فرموده است که ما برادر هستیم و آن‌ها را متقاعد نیز کرده است که دیگر توهین نکنند.

پدر شهید علی‌وردی در پایان تاکید کرد: آرمان شهیدگونه زندگی کرد و به آرمان خود که شهادت بود رسید، وطن‌دوستی یکی از شاخصه‌های بارز شهید بود. شهدا قهرمانانی هستند که به قله رسیده و ما را بهتر از خودمان می‌بینند، آن‌ها منبع نور هستند و ما باید آنها روشنایی گرفته و به قله برسیم و راه آنان را ادامه بدهیم.

پس از سخنرانی پدر شهید ۲۱ نفر از دانشجویان به صورت داوطلبانه ۲۱ شاخه گل را به نشانه ۲۱ سال عمر با برکت شهید آرمان علی‌وردی به ایشان اهدا کردند و مقام آن شهید را گرامی داشتند.

در انتهای برنامه پس از گفت‌وگو با یوسف سلامی میلاد هارونی و محمود کیانی موسیقی‌های حماسی خود را اجرا کردند.

کد خبر 621886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.