در کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان چه گذشت؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان موضوعات فرهنگی به‌خصوص وظایفی که بر عهده شهرداری و مدیریت شهری است، با حضور معاون فرهنگی شهردار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر، معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان سازمان گسترده‌ای است، بسیاری از مباحث فرهنگی سطح شهر از جمله ارتقای فرهنگ شهروندی، مباحث تفریحی و برنامه‌های مناسبتی توسط شهرداری اصفهان انجام می‌شود و به دستگاه‌های دیگر نیز کمک می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نگاه این دوره شورای اسلامی استان یک نگاه کاملاً فرهنگی است و موضوعات فرهنگی و اجتماعی به‌طور ویژه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مناقصه عمومی برای انجام خدمات مشاوره‌ای و خدمات شهرداری، تصریح کرد: با توجه به نظر اعضای شورای اسلامی شهر مقرر شد ادامه این موضوع در جلسه آینده و در صحن علنی مطرح شود و جزئیات آن مشخص و شفاف باشد، چراکه بحث عمده این موضوع مربوط به کارکنانی است که در قالب کارمند یا کارگر در مجموعه شهرداری مشغول به خدمت هستند و امیدواریم با اعمال افزایش حقوق‌ها رضایتمندی بیشتری برای کارکنان شهرداری به وجود آید.

قربانی ادامه داد: طرح پیشنهادی ۱۰ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر الزام استقرار چرخه بهره‌وری در شهرداری اصفهان بدون ایجاد ساختار اضافی فرایندها به صورتی که میزان بهره‌وری افزایش یابد، با حضور نماینده شهرداری بررسی شد و در جلسه تلفیق کلیات این طرح به همراه اصلاحاتی مورد تأیید و تصویب قرار گرفت و در صحن علنی نیز مجدد این موضوع بررسی می‌شود.

وی گفت: موضوع بررسی بسته پیشنهادی تخفیف مربوط به عوارض تراکم ساختمان نیز در این جلسه بحث شد و با توجه به اینکه پانزدهم آذرماه بسته قبلی به اتمام می‌رسد، باید در این باره تصمیم‌گیری به عمل می‌آمد، لذا در ادامه به شکلی عمل خواهد شد تا مالکانی که برای استفاده شخصی نسبت به ساخت‌وساز اقدام و جهت دریافت پروانه به شهرداری مراجعه می‌کنند، بتوانند از این تخفیفات بهره‌مند شوند و محدودیت‌هایی برای این موضوع در ارتفاع در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مقرر شد با بررسی میدانی این موضوع مورد تبادل نظر بیشتر قرار بگیرد و اطلاعات دقیق‌تر پس از اعلام آن در صحن علنی هفته آینده در اختیار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بحث بررسی بسته پیشنهادی تخفیف مربوط به عوارض تراکم ساختمان به واسطه اینکه بسیار مطلب حساسی است، در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت تا پس از تصویب شهروندان بتوانند پروانه ساختمانی را راحت‌تر دریافت کنند و از تخفیفات نیز بهره ببرند.

کد خبر 621847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.