تاثیر فضای پرنشاط دانشگاه بر آینده علمی کشور

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اینکه فضای مقدس و علمی دانشگاه را به سطح نازلی برسانیم و به‌جای گفتمان علمی و بیان دیدگاه‌های کارشناسی، به رفتارهایی که در شان دانشگاه نیست تنزل بدهیم، بر آینده علمی کشور تأثیر گذار است.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه گردهمایی دانشجویی «برای ایران» که امروز _پنجشنبه سوم آذرماه_ در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: معتقدم این اجتماع بزرگ دانشجویان تصویر روشن‌تری از واقعیت دانشگاه‌های کشور را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: فضای دانشگاه، فضای تضارب آرا و اندیشه است و باید شرایطی فراهم شود که گفتمان علمی که در فضاهای عمومی جامعه امکان بیان آن وجود ندارد در سطح عالی در کرسی‌های اندیشه‌ورزی و آزاداندیشی مطرح و خروجی آن به سمت جامعه سرازیر شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه فضای مقدس و علمی دانشگاه را به سطح نازلی برسانیم و به‌جای گفتمان علمی و بیان دیدگاه‌های کارشناسی، به رفتارهایی که در شأن دانشگاه نیست تنزل بدهیم، بر آینده علمی کشور تأثیر گذار است.

وی ادامه داد: اجتماعاتی از این جنس، علاوه بر نگاه علمی به فضای دانشگاه، نگاهی پر شور و حرارت و تجدید قوای ارزشمندی برای دانشجویان است تا بتوانیم علاوه بر فضای پژوهشی، فضای پرنشاط دانشجویی نیز داشته باشیم تا آنها با انرژی، نشاط، همبستگی و اتحاد همه‌جانبه با تمام دیدگاه‌ها و سلایق مختلف بتوانند با انرژی بالا در نقش آفرینی علمی خود حضور مؤثری داشته باشند.

صالحی افزود: معتقدم این فضای تبیینی، پرنشاط و پرصلابت دانشجویی، مکمل فضای اندیشه‌ورزی و تضارب آرای دانشجویی است.

کد خبر 621835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.